Jag skulle behöva lite råd och tips angående val av tapet till vårt kök. Just nu är det ljusgrått i köket, en fin grå färg, men eftersom vi bor i en hyresrätt är köket i sig ganska tråkigt och intetsägande, och jag skulle gärna vilja ha lite mer karaktär i rummet.
De övriga rummen i lägenheten har lantlig/shabby chic inredning.
Nedan finns tre tapeter som jag har funderat på. Vilken av dessa tror ni skulle passa bäst, och ska jag tapetsera hela köket eller endast en fondvägg? Det finns dock inte så mycket yta att tapetsera, utan enbart det som syns på de bifogade bilderna.
Möblerna kommer snart att bytas ut, och kommer att bestå av ett vitt köksbord med vita stolar.
Tacksam för tips och råd.
niinah, 2013-03-10
Jag tycker nr 3 är finast men kanske att den ser ut mer som en sovrumstapet? Annars tycker jag nummer ett.
Jag hade nog tapetserat bara den väggen bordet står mot.
zellie, 2013-03-10
Vi gillar också den tredje tapeten, men är lite inne på samma spår som du: Att den kanske inte riktigt passar i ett kök.
Tack för din kommentar.
zellie, 2013-03-10
Ja, det lutar åt att vi kommer att tapetsera hela köket. Eftersom vi har så lite vägg att arbeta med finns risken att en fondvägg inte skulle upplevas som en fondvägg, utan mer som att "tapeten tog slut under tapetseringen".
Trendstyling, 2013-03-11
Hej, Mitt namn är Natalie är homestylist och här kmr mina tankar kring ditt kök...
Nr 1..
Då kan du byta accentfärg om du "tröttnar" och tycker att du även ska tapetsera hela köket med den eftersom den är ngt mer diskret men ändå har stor karaktär i sig :)
Vore superkul om du sa till när ni gjort det klart så jag får se hur det bidde och hur ni valde :)))
Lycka till!
Trendstyling, 2013-03-11
Denna är oxå fin, men räcker nog med att ha som fondvägg isåfall.. :)
http://www.mrperswall.se/alla-tapeter/stilarter/romantiskt#id=17123
FrkHansson, 2013-03-11
Jag röstar på tapet nr 1. Tycker att 2:an blir för "gul" och 3:an för gullig för att passa till dina möbler. Tror du tänker helt rätt att du ska tapetsera hela köket!
vildeshem, 2013-03-11
Tapetsera hela rummet med tapet nr 1 :)
MamsellZ, 2013-03-12
Har sett nr 3 i ett kök, det var superfint! Men de hade andra möbler än ni, era stolar skulle inte passa till den tapeten. Nr 2, njaaa jag gillar den men inte i ert kök. Så, nr 1, eftersom den är neutral men ger det som ni är ute efter. Lätt att välja olika färger så får ni ett helt annat uttryck.
Inte en fondvägg bara när det är så pass lite tapetyta.
Jag är dock annars mest förtjust i randiga tapeter, men det avskyr maken tyvärr. : )
zellie, 2013-03-12
Ja, det lutar åt att det blir tapet nummer 1, men vi får se. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
Jag kanske borde ha nämnt det innan men barbordet och stolarna kommer att bytas ut mot ett vanligt vitt köksbord med vita stolar.
Jag gillar också randiga tapeter och vi tittade faktiskt på några sådana innan vi bestämde oss för blommigt :)
Tack för din kommentar.
zellie, 2013-03-12
Vi gillar också nr. 1. Möblerna kommer dock snart att bytas ut till ett vanligt vitt köksbord med vita stolar.
Tack för din kommentar.