Bor i en gammal hyresrätt så kommer inte tapetsera eller något, men har någon förslag på vad jag kan ha på väggarna och VART?
Bifogade bilder över vardagsrummet så ni ska kunna se vilken typ av stil jag kör med osv.
Ovanför soffan blev jag missnöjd. Det ser så naket ut. funderar på att köpa en vit, lång LACK hylla från IKEA. Vad tror ni om det?
vad kan jag ha på väggen vid matsalsbordet?
har även funderat på att köpa en stor väggklocka som man fäster siffror och allt direkt på väggen, om ni förstår?
Snälla hjälp mig och min stackars sambo som ligger och sover i soffan. Haha.
Andra förslag är också välkomna. :)
Chocolover, 2013-03-08
Vit lackhylla är säkert en bra ide och eftersom du verkar gilla turkost så skulle du ju kunna spraymåla ett vitt väggord att ha på hyllan ;) En klocka tror jag också blir riktigt bra att ha på väggen ovanför matsalsbordet :)
Trendstyling, 2013-03-10
Hejsan!
Förstår att du är lite missnöjd med din lilla vita tavellist... Vet du varför?
Du har satt upp en för kort én + att du satt den alldeles för högt upp. 30cm ner och två små eller en lång hade blivit mycket bättre.
Alternativt annars är en stor spegel som du placerar liggandes eller varför inte en riktigt stor klocka på minst 90-120cm ? Tänk dock på att aldrig placera det för högt upp. :)
Jag har en klocka på 82cm, men den sitter på en mycket mindre vägg, även en tavellist ovanför matbordet som är placerat som den bör placeras... Du kan gärna kika in här i länken nedan så ser du hur det ser ut.. :)
Önskar du mer tips/idéer så fråga gärna =)
Må så gott!
http://www.styleroom.se/album/37595
zellie, 2013-03-10
Håller med föregående talare om att tavellisten sitter för högt upp, och den upplevs också lite kort. Jag skulle ha skaffat en lång tavellist, alternativt satt ihop flera korta, och placerat den bara några centimeter över soffan.
zellie, 2013-03-10
TV-väggen är riktigt fin, förresten. Den har du lyckats jättebra med.
niinah, 2013-03-10
En lägre och längre tavel list med några större tavlor blandat med mindre. Eller ett stort fotokollage. Men det gäller nog att det som sitter där inte är för litet utan lite rejäla tavor/ramar/foton.
Du kan ju häfta upp ett snyggt tyg på en trä ram annars :)
FrkHansson, 2013-03-11
Håller med om tavellistens placering och storlek - flytta ner och öka på. Sedan skulle jag helt fräckt (?) föreslå att du tar bort de två grönaktiga kuddarna i soffan och ljusstakarna i samma och istället lägger dit två orange kuddar t ex (med matchande ljusstakar eller ngt annat). Tror det kan ge lite liv åt rummet! Hittar du någon ytterligare bild att ha på väggen med något orange i t ex så kan du ju matcha med det också. En stor blå (eller orange?) skål allra nederst i vitrinen bredvid tv:n skulle också vara fint tror jag.