Köket är nästan klart. Jag har beställt en glasskiva och valt tapet som skall sitta bakom. Problemet är bara att sambon inte alls håller med om att sätta Hanna Wernings tapet. Vad tycker ni? Tapeten kommer endast sitta 50 cm upp ovanför bänkskivan. Alltså kommer enbart att tapetsera bakom glasskivan, inte hel vägg! Blir så osäker på om jag inte ska välja en annan tapet istället. Vill inte att de ska se dumt ut! Det är ju mycket grönt i tapeten. Snälla hjälp med åsikter och isåfall kanske tips på annan tapet?
Sajsa, 2013-02-01
Jag får nog tyvärr hålla med din sambo ;)
Fanns inte så mycket mer bild som visar er stil riktigt. Men den tapeten kan bli lite tjatig. Även fast det är lätt att byta så brukar det oftast inte bli av ändå.
Tänk på inredningsdetaljer i ert hus (synnerhet köket). Kan vara svårt att ändra färg runt om ifall man låser upp färger i en tapet.
http://coloramamariestad.blogspot.se/2011/01/nojd-kund.html
Jag hade nog valt en randig som bilden ovan :)
Lycka till med huset!
najaden, 2013-02-01
Och jag tycker att den tapet du valt är jättefin! Den mjukar upp det annars lite kalla och stela köket. Och det finns ju flera färger du kan ta upp om du har en angränsande matplats.
Nelya, 2013-02-01
Vilken fin tapet!! Jag hade nog aldrig tapetserat den på en hel vägg men som du skriver bakom en stänkskydds-glasskiva hade den nog gjort sig riktigt bra. Det kan behövas en färgklick för att mjuka upp köket och ge det lite värme!
Kange1, 2013-02-01
Har du kollat något på Stig Lindbergs tapet från Scandinavian designers Boråstapeter. Lite liknande men med vit bakgrundsfärg blir den inte lika markant.
Yenny_Lee, 2013-02-01
Jag tycker tapeten är jättefin, men det känns kanske trevligare att ta en tapet som din sambo samtycker med. Finns ju hundratals fina tapeter, men vet inte eran stil..? Midbec tycker jag har fina tapeter, både neutrala och lite retro stuk.
annielund, 2013-02-03
Jag förstår din sambo. Den är snygg men i längden finns det risk att du blir less den.
Försök att hitta en lite neutralare tapet. Den kan fortfarande vara färgstark