På något sätt måste vi ändra i sovrummet och jag har en motsträvig karl så jag behöver andra alternativ än de jag gett. Det är jag och mannen, vår 8månaders och var och varannan natt vår 2½åring som sover i en 180 säng, vilket inte ger mig så mycket sömn. Nu börjar skitungen röra på sig och jag vill inte att han ska trilla ur sängen.
Min tanke är att sälja sängen och köpa nya madrasser, typ 1st 160+ 1st 80/90 eller något i den stilen för att få en bredare säng. Sedan bygga en vadderad sänggavel runt om hela sängen för att hålla ihop allt och för att komma ut från elementet under fönstret. MEN karln vill inte ha madrasserna på golvet och jag vill ju just ha ner dem på golvet. Om man bara skjuter in sängen mot väggen så är fönstret/fönsterbrädan/elementet är ivägen.
Vi är ju inte heller några byggare... Jag behöver en enkel smidig lösning som vi inte tänkt på så att jag kan övertala mannen och få ordning i sovrummet.
Linska, 2013-01-17
Vill bara säga: -Ingen säng direkt på golvet! Det måste finnas luftcirkulation under för att ventilera bort den ca 1.5 dl svett (per person!) som utsöndras. Mina grannar hade samma tankegångar som du och ställde sängen på golvet. Efter en tid märke de att båda föräldrarna men särskilt barnet alltid var sjukt. När de flyttade sängen upptäckte de att det var en MÖGELHÄRD under den! Det blev sanering, köp av ny säng (med ben) och familjen blev som tur var frisk.
MazarinRebus, 2013-01-17
har du något förslag på hur man får bort fallrisken på annat vis utan att sängen ska kännas som en bur?
Geeky, 2013-01-19
Men.. barnen sover väl bara tillfälligt hos er? Jag menar det kanske är dumt att göra om allt för mycket (i onödan..) ? Kan ni inte ha extra madrasser/kuddar på golvet på var sida om sängen OM någon skulle ramla ur? Och på dagtid skjuta in under sängen...?
MazarinRebus, 2013-01-19
stora sonen är 2½ och kommer nu över till oss nästan varje natt. lille är 8mån och jag har inga planer på att sluta nattamma än på ett bra tag. Så jo, det är ju tillfälligt men det kommer ändå vara tillräckligt länge för att göra en ändring.
heljon, 2013-01-20
Hade samma problem och vi satsade på en gigantisk säng för barnen kommer alltid in speciellt när de bli sjuka
MazarinRebus, 2013-01-20
hur fick ni till den gigantiska sängen? har du bild att visa? länk någonstans?
heljon, 2013-01-20
Nej ha tyvärr ingen bild men vår säng är inte så mycket plats på sidorna. Känner oxå med två småbarn är det värt med en god natt sömn.
bibbi1234, 2013-01-20
Kolla gärna mitt album, tacksam till alla som kikar in:)