Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp mig med tips hur jag ska göra med fönstret

KickiZ

KickiZ SE

Publicerat för ungefär 8 år sen
Följ

Som ni ser så är det gamla fönster och de sitter även lite lägre än "normalt" (190cm från golv till överkant av fodret).
Jag behöver mycket belysning eftersom det blir väldigt mörkt i rummet, tanken är att på sikt få upp ljusare tapeter.
I taket sitter det skenor som man kan hänga gardiner i men jag vet inte om jag ska använda dem. Jag vet inte ens om man borde ha gardiner och ska man isf ha det så får de inte ta bort för mycket ljusinsläpp.
I min inredningsstil försöker jag att ha rätt mycket vitt och ganska stilrent. Tyvärr har jag inte lagt ut några nya bilder på vårt nya hus men det kommer.
Stjärnan ska plockas ner idag.
Tar gärna emot tips på gardiner, belysning, krukor, blommor och annan inredning, alla idéer är välkomna då jag har kört fast totalt.

Emjo

Emjo, 2013-01-01

Skulle tro att två vita höga orcider i höga blanka krukor, och en lampa med silvrig längre fot och vit skärm o en hängande ljuslyckta. Skulle nog göra susen :)

Bellz

Bellz, 2013-01-02

Åh vilket härligt fönster! Jag har en förkärlek för låga fönsterkarmar och älskar själv att sitta i fönstret och titta ut.
Så hade det varit jag, så hade jag nog byggt till en mysig sittpuff eller byggt ut en stabilare fönsterkarm att lägga fina sköna kuddar att sitta på.

Men det är nog ett långsiktigare projekt.
Jag tycker att fönstret är lite av en prydnad i sig så jag hade inte låtit charmen tas över av någonting annat. En snygg gardinstång med någon fin krusedull skulle göra susen, och det finns enkla fina, vita gardiner på Ikea som du kan hänga på vardera sida av fönstret. Det ger ett fräscht, ljust intryck och blir inte för mycket.
Speglar kanske kan vara något för det rummet, om det behövs mer ljusinsläpp? Det ger ju iallafall en sådan illusion :-)

KickiZ

KickiZ, 2013-01-03

Tack för ditt svar, ja jag älskar fönstret och vill verkligen att det ska framhävas men det är svårt tycker jag. Ja om det blir gardiner så blir de helt klart vita men jag vill inte att de ska täcka för mycket av fönstret.

KickiZ

KickiZ, 2013-01-03

Tack för tipsen, ja jag har varit lite inne på höga vita krukor och som du säger så bör man nog ha någon ljuslykta eller liknande som hänger.

Bellz

Bellz, 2013-01-03

De kan nog hänga halvvägs utanför, på väggen s a s. Det ger kanske ett intryck av att fönstret ser lite större ut också?
Om gardinerna är lite genomskinliga så får du in ljus iallafall.

Tomten6

Tomten6, 2013-01-04

Vita skira gardiner med vita höga krukor som det skrevs här nedan, om du har ett dollar stor har de stora vita hus för blockljus som är otroligt fina, vita höga ljusstakar för blockljus köpte jag på rusta nu innan jul. Men ett så fint fönster har du/ni så häv fram det med massor av vita detaljer.

Anders_A

Anders_A, 2013-01-06

Jag tycker inte att du ska täcka för fönstret med gardiner.

Mitt förslag är att hänga gardiner brevid fönstret istället för framför. Så att de precis täcker sidorna av fönsterkarmen och sen ut över väggen så brett du vill ha det. Det kommer ge en illusion av att fönstret är större än vad det egentligen är vilket känns bra så som du beskriver rummet. Du ska inte ha skira gardiner som någon föreslog om du gör så.

Personligen tycker jag att det är snyggt med gardiner som går från golv till tak, så jag skulle hänga dem i taket nära väggen.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons