Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp mig med mitt rum!

vestigia

vestigia SE

Publicerat för over 12 years sen
Följ

Jag har noll inspiration och fantasi så jag skulle gärna vilja ha hjälp av er! Jag håller mig helst till vitt för jag tycker om att det är ljust i rummet men jag skulle vilja ha hjälp med vad man kan ställa i hyllorna, ha på väggarna, vad man kan göra med sängen, nattduksbordet. Ja, allt egentligen..

säng,skrivbord
nattduksbord,hylla
säng,hylla,hyllor,tavlor
skrivbord,chabby chic,stol
Miashem

Miashem, 2012-11-26

Hej!Du har ett fint rum och fina saker :)Några tips från mig för att få en ombonad känsla.
Ett par vackra krukor m växter och en lampa i fönstret,överkast och kuddar på sängen,matta el mattor,en tavellist ovanför sängen som är lika bred som sängen. där kan du ha ljuslyktor,nån tavla,en växt,foto tex.Några tavlor på väggarna,ett fåtal större el vrf inte en tavelvägg m matchande ramar och mixa foton,bilder o tavlor.En dyna på den charmiga skrivbordsstolen.En stor spegel att ställa lutad mot en vägg.Och en sänglampa.En växt på expedit hyllan,kanske fler korgar i facken och nån belysning.
Lycka till /Mia

Nattviolen

Nattviolen, 2012-11-27

Fint rum!

Jag skulle byta plats på skrivbordet eftersom det känns lite intryckt där i hörnet.
Prova att ställa skrivbordet där du idag har hyllorna, och flytta hyllorna till väggen mitt emot sängen.
Sängbordet på andra sidan sängen alternativt om du hittar två gulliga gamla pallar/pinnstolar att ha som sängbord på vardera sida om sängen med två likadana lampor på.

Vid skrivbordet kan du sätta upp en spegel, kanske en gammal second hand. Finns även billiga fina på Rusta/Ö&B bland annat. Anslagstavlan med krokarna bredvid innanför dörren. Indiska har fina väggkrokar också där du kan hänga scarfes, halsband mm.

På väggen över hyllorna antingen en större tavla eller flera mindre, det blir lite smått med de två små tavlor du har idag. Småtavlorna kan du hänga på rad på höjden på ena sidan fönstret exempelvis. Eller ställa på en tavellist över sängen, där du även kan ställa &-tecknet du har på skrivbordet tillsammans med lite ljuslyktor.

Vita tunna gardinvepor i ett så ljust rum känns väldigt kallt och naket, Antingen behöver du blanda in färg eller ha kraftigare gardinlängder med mer tyg. Något som är fint och ombonat är att ha en hissgardin med två längder i matchande tyg. Typ så här:
http://cherlindrea.se/wp-content/uploads/gardin1.png
En eller ett par fina växter i fönstret, orkidéer eller murgröna på båge kanske.

Ett överkast i sängen gör också att det känns mer ombonat, alternativt en pläd över fotändan. mjuka mattor på vardera sida om sängen känns också mysigt.

vestigia

vestigia, 2012-11-27

tack för tipsen, ska verkligen ta åt mig av några av de! Däremot så går det inte att möblera om. Hyllorna får inte plats vid sängen, i så fall skulle det vara ifall de stod mer mot dörren men det skulle kännas konstigt om det inte var i samma höjd som med sängen. Sedan jag tog dom här bilderna har jag gjort om lite, har bytt gardiner och satt upp bl.a en ljusslinga över sängen + väggtext.

Tack!

vestigia

vestigia, 2012-11-27

Tack så mycket för tipsen! :)

vestigia

vestigia, 2012-11-27

Tack för dina tips :)

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons