Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Sovrumsbekymmer

SarahK89

SarahK89 SE

Publicerat för mer än 9 år sen
Följ

Hej!
Skulle önska lite hjälp med att göra mitt sovrum lite mysigare och hemtrevligare. Tycker att fönstret känns för plåttrigt, har svårt med gardiner eftersom att det sitter så nära andra väggen.. Tips på lampa till fönstret och annat som skulle kunna passa?
Skulle även vilja ha tips på sänglampor och eventuellt något över sängen som skulle kunna göra det lite mer hemtrevligt. Just nu känns det väldigt tomt och opersonligt..
Uppskattar alla tips!!

sängbord,sovrumsvägg,malm säng
sovrumsfönster,rullgardin
sovrumsväggen,sovrumsfönster
Miashem

Miashem, 2012-11-18

Hej! Fint rum och ett vackert fönster.Lampan du har i fönstret hade passat på sängborden.Kanske kan du hitta en till eller nya liknande.
En tavellist ovanför sängen i samma material som säng o bord och samma bredd som sängen.Där kan du ha fina tavlor,foton,ljuslyktor,liten växt el nåt annat fint.En hissgardin blir bra.En ordentlig lampa mitt i fönstret och en kruka på vardera sidan,även de ordentliga.Med ordentliga menar jag att det inte får vara för smått.
Och till sist ett fint överkast,kuddar och en pläd.Svart,vitt,grått är stiligt sen kan du lägga till accentfärger efter tycke o smak.Lycka till :) Ser fram mot bilder :)

SarahK89

SarahK89, 2012-11-18

Tack så mycket för tipsen! Håller med dig om att det skulle vara snyggt med någon större lampa i fönstret. Nu ska jag sätta igång att leta efter massa fina saker :)

Virosus

Virosus, 2012-11-19

Jag har själv haft samma problem i mitt sovrum - kolla gärna för tips och ideer. (men är långt ifrån klar)

Hissgardninen tycker jag är jätte snygg och perfekt att utgå ifrån när det gäller färg - grått, svart och vitt men utan accentfärg, tycker personligen det blir rörigt ut, håll dej hällre till färger som går ton i ton för att skapa lugn och harmoni.

För bästa sömn rekomenderas det att man inte har hyllor ovanför sängen (huvudändan).så en tavellist vore snyggt, eller ett snyggt tyg som du fäster från tak-golv bakom sängen i samma brädd. (något jag funderat på men inte kommit till skott)

Sänglampor och saker i fönstret är svårt att ge tips om - ta fram peronliga saker och sånt du gillar men tänk på nivåskillnader - som det är nu i fönstret och vid sängen men sängbordet så är allt i samma nivå.

Att dölja elementet kanske är svårt, men gör nog enorm skillnad.

Lycka till! - ska bli kul att se resultatet. =)

SarahK89

SarahK89, 2012-12-04

Tack så mycket för tipsen! Tänkte börja med att hitta någon fin gardin att ha framför rullgardinen och sen får jag se hur resten blir! :)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons