Hej!
jag har lite problem, ska flytta hemifrån för första gången och har inte den blekaste aning om hur jag ska få plats med allting. Har med mig bokhylla, säng, skrivbord och en soffa. Inga exakta mått hemskt nog. Skulle vilja få plats med ett tvbord och liknande men inser att jag kommer att få offra en hel del saker för att det ska bli bra.
Saker jag har med mig:
Byrå, soffa, säng, tv, skrivbord, bokhylla.
Saker jag vill ha plats med (måsten):
Soffbord, tvbord, säng, köksbord, byrå (kommer att ställas in i klädkammaren).
Skrivbordet är inte så viktigt utan kan sitta och jobba vid köksbord eller i soffa. Men vill gärna ha något nära tvn eftersom jag ofta kopplar in datorn där.
I övrigt så är det en ljust beige färg i rummet som inte kommer att ändras på i kombination med ett gammalt parkettgolv. Vill gärna ha vitt, ljust grönt och möjligtvis andra färger (vet inte hur mycket jag vågar blanda egentligen).
Så jag vill med andra ord ha lite tips på en smart möblering. Har bara fått allting emot väggarna och det känns lite tråkigt, samtidigt som det kanske är den enda lösningen? Min säng är i övrigt 105 bred så den tar inte jättemycket plats men ändå en del.
Om det går så vill jag gärna ha en soffa med schäslong så att man får plats några stycken om det skulle krävas och det får även gärna vara en form av bäddsoffa ifall man får besök som behöver stanna över!