Jag skulle behöva ha hjälp med att hitta köksgardiner. Har tittat länge och tycker en massa verkar fina, men sedan när jag ska köpa dem så börjar jag tvivla och så det blir inget köp. Hoppas det finns någon här som kan ha en bra ide och kan komma med förslag på gardiner.Sen ser jag också att trähyllan inte ser så bra ut. Vad skulle jag kunna byta den till? Nu är den fylld med kokböcker och tidningar.
Ca-Design, 2012-10-26
jag skulle köpt en snygg kappa..för hade jag haft så stora fina fönster skulle jag ikke se nikke dölja de för mycket....denna gardinen e rolig och fin....http://www.ellos.se/jotex/coffee-party-roll-up-gardin/363182?N=1z141ui&Ns=RankValue6|1&Nao=115
ullstumpan, 2012-10-27
Tror också på en kappa, du kan ju ta vilken färg som helst på kappen eftersom väggarna är vita. Om du tar med lite färg så livar det upp lite. Jag hade nog tagit bort bokhyllan.. har du testat att ha bordet mot den väggen. Det ser lite trångt ut.. Annars hade du kunnat ha vita hyllor på den väggen som du har dina kokböcker på.
FrkHansson, 2012-10-29
Behåll hyllan och måla den vit rätt och slätt. Höj gardinstången 10-15 cm. Köp långa gardiner i samma rand som du har på bordduken i den färg du gillar. Jag skulle valt att ha en duk i beige linnetyg och gardiner i beige/vitrandigt. Med den basen kan du ha dina blå krukor och det blir supermysigt till julen med rött till o s v. Sätt in ett par likadana korgar i hyllan (två st på samma hyllplan i mitten t ex) och i dessa lägger/ställer du de värsta pappershögarna. Det kommer att se mycket mer prydligt och exklusivt ut, särskilt om hyllan blir vit. Skaffa slutligen en liten lampa på fot med tygskärm till fönstret istället och skippa den fyrkantiga som står där nu.Ja, det var lite förslag...