Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Sovrum

Suzie

Suzie SE

Publicerat för mer än 8 år sen
Följ

Hej!
Vill ha hjälp med att styla mitt sovrum, gärna i feng shui stil
Ser kalt och trist ut
Tar gärna emot tips på färger, blommor kuddar tavlor etc

blinkmee

blinkmee, 2012-10-11

Okej, feng shui. Du har inte skrivit någon gräns eller annat så jag tipsar lite allt möjligt!
Börja med att inskaffa en sängstomme, en svart. Ikea har väldigt många fina.
Sedan bör du köpa dig ett sängbord, samma färg som sängstommen alt mörkt trä.
Byt de vita lakanen till röda även kuddarna (det gör en stor skillnad med färg på sängen eftersom den tar upp rätt mycket plats i rummet).
Brevid garderoben kanske du kan ställa en stor växt, vilket också lyfter upp rummet och ger det mer färg.
Häng gärna upp lite tavlor med motiv du gillar, matcha tavelramarna med sängstommen i mörkt trä.
Gardinerna tycker jag ser väldigt bra ut, du kan skaffa mer gardiner vilket ger en stor myskänsla och även möjlighet att ha en färg med olika nyanser.
Sedan är det klart! Du har ett stort lyft i rummet :)

Om du nu inte kan köpa en massa saker så kan du tänka på att försöka ändra åtminstone lakanen till en starkare färg för det gör stor skillnad, häng upp någon tavla du kanske har liggandes i källaren (annars kostar de inte så mycket att köpa) och för in ljuslyktor i olika färger!

dagenskreativa

dagenskreativa, 2012-10-11

Här finns en liten artikel med lite tips att tänka på när man inreder med feng shui för olika rum: http://www.amelia.se/halsa1-23611/Inred-ditt-hem-med-feng-shui

jossefine

jossefine, 2012-10-12

Feng shui handlar ju om energi och harmoni. Ditt sovrum är ju inte optimalt eftersom fönster och dörr är mitt emot varandra (då far energin igenom rummet för lätt och för fort) men det är ett vanligt sovrumsproblem. Du bör heller inte ha någonting ovanför sängen som tynger dig när du sover. Så hyllan med ljusen skulle jag flytta på, kanske till väggen mittemot sängen. I ett sovrum behöver man ju lugna, harmoniska färger och jag skulle inte rekommendera röda sängkläder utan behåll de vita.

Jag håller med om att du bör skaffa ett riktigt sängbord som är stadigt och bra och som rymmer det du behöver. Tänk också på att inte samla saker under sängen. Gardinen skulle jag nog byta mot en mer naturfärgad. Lycka till!

FrkHansson

FrkHansson, 2012-10-12

Håller nog med jossefine om att dämpa färgskalan. Tycker det snyggaste i ditt sovrum är pläden, mattan (som jag skulle lägga längsmed sängen istället, den ser lite för liten ut där den ligger nu) och prydnadskudden. Jag tycker det är fräscht och fint med beige/vitrandiga långa gardiner t ex eller så kan du ju ha enfärgade i en brun- eller bronsaktig färg av något slag. Sätt stolen i hörnet framme vid fönstret eller bredvid garderobsväggen, om den får plats där. Två sängbord som känns mysiga i ek eller mörkare trä kanske? Om du flyttar sängen aningen närmare fönstret så ryms nog en helfigurspegel på väggsnutten mellan garderoberna och sängen. Om du har ont om förvaring föreslår jag en radda med Malmbyråar i mörkare träslag längs väggen mittemot sängen. Snyggt att sätta lampa, blommor, fina korgar och foton på t ex. Höll på att skriva "sätta tv:n på", men det är ju inte riktig feng shui...

Suzie

Suzie, 2012-10-14

Åh, vad fint du hade gjort det...gillade kuddarna...fräscht med svart och vitt
Tackar för tipset

Suzie

Suzie, 2012-10-14

Tack för alla tips...ja visst ett sängbord behövs och en stor växt...ska se om jag kan hitta en tavla som passar...
Jättekul med mycket respons...det här är mitt första inlägg här

Suzie

Suzie, 2012-10-14

Wow vad bra tips....tusen tack...ska ta ner hyllan ovanför sängen...en tavla istället kanske?

Suzie

Suzie, 2012-10-14

Tackar för alla fina ideer...hyllan ska flyttas+ nytt sängbord...

Suzie

Suzie, 2012-10-14

Vad kul med så många fina tips...roligt med sådant gensvar då det är mitt första inlägg här på Styleroom...

stolen ska flyttas + nytt sängbord...funderar på en byrå och en fåtölj kanske...

korsmyr

korsmyr, 2012-10-17

Jag skulle nog måla golvsockel och foder vita och sätta fodvägg bakom sängen, typ B-Lounge 701 från Midbec och följa upp med en ljus ton från tapeten på övriga väggar.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons