Vi ska göra om ett barnrum till lite mer ungdomsrum. Rummet är på 10 m2 och det vi har tänkt är att det ska finnas en dagbädd, så man kan ha kompis att sova över, sen behövs det garderob och bord. Kortsidan är 2,45 och långsidan är 4,10. Tanken hade varit en garderobsvägg med säng under men inget får plats! Finns det någon som har tips på hur man kan göra! Hon vill ha ett vitt rum med en fondvägg i svart vitt.
Backen, 2012-10-10
Köp en resårsäng på 120 cm istället för en dagbädd. I en bredare säng ryms man själv + kompis, (bredvid varann eller skavföttes).
Ställ sängen på tvärsan med huvudgaveln mot väggen där byrån med radion står. Sätt tv-n på väggen mittemot.
Byråerna ställs tätt ihop på kortväggen bredvid dörren. Skippa garderoben.
Nu finns det golv yta till en stor matta, ev nån fåtölj + bord eller vad hon nu vill ha i sitt rum.
naada47, 2012-10-11
Dagbädden på långväggen med dörren (typ mitt på) och garderober på kortväggen med stora hjärtan? Eller en byrå på fönster väggen kanske, ist för garderober? Jag har en hemnes byrå med 4 höga, stora lådor och två mindre. Fungerar utmärkt utan garderober! :) Dagbädden: Om ni köper den från ikea så finns det ett tips, jag har en vit hemnes dagbädd i mitt rum i sommarstuga, men den är JÄTTETUNG för att den är gjord av byggplatta. Den svartbruna hemnes dagbädden har jag i mitt vanliga rum, den är JÄTTELÄTT och jag och min storasyster kan själva flytta den när det ska städas bakom. :) Hoppas att det blir bra!
bibbi1234, 2013-01-19
Hoppas ni ha de klart de blir nog fint har ttyvärr ej tips men kolla järna mitt album. Mykt bra tips du har fått lycka till
bibbi1234, 2013-01-19
Hoppas ni ha de klart de blir nog fint har ttyvärr ej tips men kolla järna mitt album. Mykt bra tips du har fått lycka till