Behöver hjälp att inreda vårt vardagsrum med åstak. Huset är av modell Myresjöhus, Tenor. Kolla gärna deras hemsida för att få en bättre känsla för hur huset ser ut innuti. Mina bilder blev inte så bra.
Ena väggen är ca 4m hög och där har vi tv:n, andra väggen mitt emot är ca 5-6 m hög och där har vi en (för liten) soffa. Väggen ut mot baksidan består princip av bara fönster golv till tak. På den höga väggen har vi satt upp tre stora tavlor i tyg. Tar gärna emot tips på nytt roligt tyg också! Kan tillägga att kakelugnen sitter på mellanväggen mot köket.
Jag tycker rummet känns kalt och tråkigt. Vi är beredda på att köpa nya möbler och måla/tapetsera för att få det fint. Kom med era tips och möblering, mattor, soffor, fotäljer, tavlor!! ALLT är välkommet!
Stilen jag vill få till är någon blandning mellan modernt/nytt och lantligt, gärna med någon rolig detalj. Jag vill att det ska vara mysigt! Vi har en fondtapet och lite annat i huset som går i gråskala, så det plockar jag gärna upp på nåt sätt. Färg har jag gärna på kuddar mm så att det lätt går att byta :-)
Tar som sagt tacksamt emot era ideer och tips!!
naada47, 2012-09-12
En stor och härlig soffa med schäslong kanske ungefär där ni har soffan idag (om det får plats)?