Hejsan!
Jag har ett ganska avlångt vardagsrum och som jag har det nu så har jag 2soffor har satt de som i ett hörn typ och på andra sidan av väggen på korta väggen så har jag min datahörna, så nu vill jag verkligen möblera om på nytt så det blir som ett nytt vardagsrum för trivs inte riktigt som det är just nu i vardagsrummet, så jag har tänkt på om jag ska flytta på sofforna till den andra sidan av vardagsrummet och ha tvhörnan där men väggen där blir för kort men får exakt rum med tvbänken på den kortsidan och så har jag en dörr där också men ska ta bort denna, men jag undrar då hur jag ska ha mina soffor vad som blir mysigast...
Och så vill jag ha en friare yta vid fönstret, och så funderar jag på vart jag ska min dator för där spenderar jag många timmar så då vill jag gärna göra en mysig och trevlig datahörna också men jag vet inte hur...
Är jättetacksam för råd:)
FrkHansson, 2012-07-16
Testa att ta bort hörnbordet bredvid soffan som står vid fönstret och rätta till soffan så den står mitt framför fönstret. Flytta andra soffan från väggen och sätt den mitt emot (så den står mitt i rummet liksom, med ryggen mot ingången). Inte det ultimata, men om du vill ha två soffor så kanske du måste göra så? Behåll tv:n där den står, och golvlampan. Skaffa ett avlångt, smalare soffbord istället för det runda. Skåpet mot den ljusa väggen, i mitten. Databordet - med bordslampa - där skåpet står nu. Buren där databordet står nu. Fåtöljen kanske får plats i något hörn? Dra isär gardinerna och låt falla rakt ner på sidorna. Hoppas något kan inspirera!