Jag ska snart flytta in i en etta på 34 kvm och tar tacksamt emot tips om färg/tapetval. Huset är byggt 1959, lägenheten har charmiga originaldetaljer och parkett i alla rum utom badrummet såklart. Bara för att ni ska få en känsla av hur det ser ut :) Min inredningsstil är lite retro, gillar gamla prylar, mönster (speciellt prickigt) och vitt tillsammans med varma färger (rött, rosa, mossgrönt, brunt...).
Den stora rummet har vitmålad strukturtapet som jag kommer att behålla som den är. Kokvrån ska målas i en varmröd kulör (se bild) men jag är fortfarande osäker på hur jag ska göra med hallen. Har varit inne på brunt, grått, beige, ljusblått, mintgrönt... Är heller inte främmande för en fin tapet men det måste då bli en riktigt billig en för budgeten är tight... Funderar lite på en grå, mönstrad tapet från Rusta att ha som fondvägg på långväggen utan dörrar men är osäker på hur den skulle te sig på en så stor vägg.
Några förslag? Tack på förhand!
Selma23, 2012-07-06
Hej
Du kan lägga till något originellt marknadsföring klistermärken som representerar arabesker. Titta på mitt album för att få en idé.