Jag och mina två döttrar, 3 resp. 5 år ska flytta till en 2:a på 65kvm, vilket innebär att jag ska sova i vardagrummet o döttrarna kommer få dela rum. Behöver massa smarta tips på hur man ska lösa detta på bästa sätt.
Känner att jag helst inte vill se en säng i mitt vardagsrum, samtidigt som jag känner att de skulle va skönare att sova i en säng än att sova i en bäddsoffa varje natt.
Sedan skulle jag gärna ta emot tips på hur man ska möblera barnens rum, eftersom de är två innedörrar, en altandör samt ett fönster i rummet försvåras möbleringen lite.
Tacksam för alla tips o ideer jag kan få så tack på förhand alla!
v.persson, 2012-06-10
Nu vet jag ju inte några mått på utrymmena, men så som jag tolkar din ritning så är det en ordentligt stor klädkammare? Kanske kan du få plats med en 1,20 säng där och ha det som ditt lilla lilla sovrum?
Förvaringen skulle jag då istället ha i vardagsrummet. Längs långväggen utan dörrar skulle jag sätta in så många garderober som det bara går, eller montera ett typ elfa system och sätta upp skjutdörrar framför. Då kan du även dölja tv, leksaker, datorer, sladdar, papper m.m!
Gällande barnrummet så skulle jag nog stänga för dörren till klädkammaren, speciellt om du ska ha det som ditt sovrum! Det underlättar ju möbleringen! Återigen så vet jag inga mått, men hur högt sitter fönstret? Går det att ha ett bord eller en säng under det?
Eftersom de ändå ska dela rum så skulle jag försöka göra ett rum där de kan ha det så bra som möjligt ihop. T.ex. istället för att ställa två sängar i ett varsitt hörn kanske man kan ställa dem efter varandra, eller i ett hörn så de kan på dagen fungera som en större soffa - antingen en ca 4m lång eller så det blir som en hörn soffa. Alltså istället för att separerar alla möbler och att varje tjej ska ha ett eget av allt, försöka hålla det mesta gemensamt men istället ge flickorna egna lådor att förvara sina egna saker i. Hoppas du hängde med där :)
MamsellZ, 2012-06-11
Skapar ett album med ditt nick med ett förslag.
Mattias_jo1, 2012-06-12
Hej, tipsar om programmet" sweedhome3D" super enkelt att göra planlösningar inkl. möbler som det bara är att flytta runt.
vilding, 2012-06-13
Ett tips e att gå in på detta albummet o kolla hur hon har gjort en 2 till en 2 1/2 =)
http://www.styleroom.se/album/32404
julipingla, 2012-06-18
Så hade jag absolut kunna tänka mej, men är inte ett dugg händig så skulle nog inte kunna fixa de själv tyvärr!
julipingla, 2012-06-18
Tack för tipset! Ska testa de programmet :)
julipingla, 2012-06-18
Tack för hjälpen...har kommenterat i albumet.
julipingla, 2012-06-18
Tack flr tipsen :)
Jag har tänkt ha ett långt skrivbord längs fönstersidan o så tänkte jag ha en odda-säng med en undersäng direkt till vänster när man kommer in i rummet från vardagsrummet. Sängen tänkte jag göra om på dagen som en soffa mha kuddar. Sedan har jag tänkt ha en expedit bokhylla med 16 hål.
xkelah, 2012-07-08
Eftersom att man inte har några mått så blir det ju lite svårare, men jag ska också flytta ut i vardagsrummet snart då vi inte lyckats få en större lägenhet (än). Jag tänker acceptera läget och inreda vardagsrummet lite som man inreder i en enrumslägenhet. Sängen kommer att vara en del av rummet och det kommer väl mer att se ut som ett stort lyxigt sovrum när det är klart :) Sök på ettor och liknande här så borde du kunna få lite tips i alla fall!