Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Album 32658

MissAnna85

MissAnna85 SE

Publicerat för mer än 10 år sen
Följ

Jag bor i en 1:a på 27 kvm och jag har en grå fondvägg precis vid min sovalkov. Jag har köpt så mycket till denna lägenhet under 1½ års tid men blir aldrig riktigt nöjd. Jag tycker att det blir så trist med grått..

Jag är ute efter en feminin inredning med en lyxig touch och funderar på att tapetsera en röd fondvägg men är heller inte riktigt säker på röd. Min fråga är vad jag kan göra för en lite mer feminin alá Lyx känsla i mitt vardagsrum/sovrum?

Jag har även funderat på röda kuddar i något glansigt material runt min säng och soffa.

ninor

ninor, 2012-05-31

Jag är ingen stor älskare av just den typen av tapeter du funderar på, men finast tycker jag fyran och femman var. Jag tror att dessa även är bäst om du vill få den där lyxiga känslan, ev kan 2an också funka.
Svårt att få något helhetsintryck av rummet, men satsa på mycket belysning. Tavlor, växter, mattor... :)

pinkfriday

pinkfriday, 2012-06-02

3 och 6an är nog bättre om du ska återknyte till det grå, låna hem prover och kika inan du bestämmer dig. Sen så känns de alltid mer ombonat och lyxig om man köper grejer så man kan göra en fin bäddning. tex två större kuddar att sätta bakom dina vanliga kuddar, ett fint överkast osv. Köp riktigt gammla möbler och måla högblankt svarta. Köp nån stor fin ram med ett motiv du gillar eller gör en liten tavelvägg. Annars sammla bilder du gillar och sen är de bara att härma ;)

Nattviolen

Nattviolen, 2012-06-03

jag kollade ditt andra album som visar lite mer av lägenheten och jag skulle nog ta av sofföverdraget om jag var du - om du har kvar den svarta soffan?

Behåll det svarta och sätt in lite färg och guld exempelvis. Lyxiga kuddar och en pläd i soffan, byt ut soffbordet mot ett orientaliskt brickbord t.ex. En matta antingen rya eller någon vävd i en varm färg och rejält stor. antingen en tavelvägg över soffan med flera ramar som du blandar svarta och någon i guld t.ex. med motiv från resor och vänner och familj.

Inne i sovalkoven skulle jag sätta två exbedithyllor mot kortväggarna och sängen emellan, det ser ut att finnas plats. Då har du förvaring för böcker, vackra lyktor och ljus och någon lampa eller två. Sängkappa på sängen så man inte ser golvet under och satsa på vackra lyxiga påslakan. Det räcker med två uppsättningar att byta med, men det känns betydligt härligare än nåt omaka kuddfodral och gulnat påslakan ;)
Sovalkoven kan skärmas av med två längder vackert tyg som fästs i skena i taket. Man kan välja att ha dom hängande rakt ner eller binda upp i sidorna med fina stora tofsar i varsin stor snygg smideskrok eller liknande.

FrkHansson

FrkHansson, 2012-06-04

Tycker tapet nr 5 var superfin! Tycker du ska köpa lite kraftigare gardiner om du vill ha lite mera "ös" i din stil. Det finns sammetsgardiner på Ikea i härliga ädelstensfärger. Kanske en äkta matta vid soffan? Det går att hitta billiga, prova på någon auktionssajt eller på Blocket. Ett begagnat bord som du målar, kanske i en djup vinröd för att matcha tapeten? Lite guldramar, speglar och allt som går att hänga på väggen kan du samla ihop till ett och samma ställe - ovanför soffan. En stor vinröd tofs att hänga på golvlampan och skärm till denna. Kanske en stooor spegel med guldig ram (eller mörk träram) på väggen i sovalkoven? Kan bli fantastiskt med tapet nr 5 som "grund". Jag tror också att överdraget på soffan bör tas bort, men kanske du hittar nåt fint överkast på Indiska t ex som du kan slänga på soffan istället? Det är nog väldigt snyggt med mörka bruna toner i stället för svart till den rödaktiga tapeten också, så är det inte risk för Kina-känsla... Hoppas du fick nån idé!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons