Behöver akuthjälp med inredning av denna lägenhet. Ska flytta ihop med min kille och det här var den enda hyresrätten vi fick tag på. Han har en son sedan tidigare som bor varannan vecka med honom.
Som lägenheten ser ut idag finns ett stort sovrum och sen ett vardagsrum. Jag vill så gärna undvika att behöva sova i vardagsrummet..
Ossian, 2012-05-18
Svårt... Hur gammal är sonen? Är han tonåring och behöver ett eget, större rum eller skulle det fungera med ett litet kryp in som innehåller en säng i stor sett? I det senare fallet kanske man kunde sätta upp väggar för passagen mellan sovrummet och vardagsrummet? Då skulle det bli ett litet kryp in där, lagomt för en barnsäng kanske?
Camillano, 2012-05-18
Håller med, en vägg vid korridoren, med utgång mot vardagsrummet, verkar få plats oavsett ålder. Kanske en loft variant vore bäst med förvaring under.Tänk på att sonen växer också, så han behöver oavsett ålder få en egen plats! (För er skull också:)) Det kan säkert bli bra.
Mattsand, 2012-05-19
Svårt att se mått på ritningen, men skulle det gå att flytta ut garderoberna en bit ut i sovrummet, så att sonens kan ha en loftsäng där bakom? Så han klättrar upp från fotänden? Evenuellt är där inte djupt nog för en normal säng, men är han fyra år kan man ju korta ner sängen en aning, där ser ju ut att vara 180 centimeter eller så? Det räcker ju i bra många år för hans del.
Det blir ju ganska mörkt därunder då, men med lite mysig beslysning kunde man ha en hylla/tavellist med böcker längst in där under, myshörna med kuddar framför. Kanske också sätta upp en liten dörr (med utsågat fönster i) på gångjärn in till undervåningen, så han får som en koja/korvkiosk/affär där under. Sedan sätta igen korridoren från ena hållet (jag hade nog föredragit att sätta igen den vid sovrummet, så ni slipper ligga och se in i hans rum, barnrum har ju en tendens att bli röriga, plus att han då har bättre kontakt med er om ni är i vardagsrummet på dagarna när han leker), fylla den igensatta väggen på höjden med hyllor, en matta på golvet framför och ett litet bord+stol. Så det blir ett lekrum och en sovhörna/koja. Men det förutsätter ju att det går att frigöra en 80-90 centimeter till sängen...