Jag skulle vilja ha lite tips hur jag kan liva upp mitt vardagsrum. Det är ganska avlångt så det blir mörk längst in. Förstår att jag måste få in mer ljus men hur kan man göra det??
När man går utanför vår lägenhet och tittar in hos grannen har de en fräck tapet med björk och massa lampor som lyser upp den och rummet jätte bra. Skulle vilja hitta något liknande och även kanske möblera om lite, för att inte ha allt kring väggarna. Men kan inte se detta själv. Så jag är tacksam för lite ideér på vad man kan hitta på.
ninor, 2012-04-07
Mitt tips är att skaffa inbygs belysning till de två vitrinskåpen. Jag har ett likadant skåp själv med inbygs belysning från ikea och den lyser upp ordentligt! Den belysningen jag har heter grundtal på ikea.
tjohanna, 2012-04-09
Jag tror det skulle göra mycket om du har ljusare väggar och även ljusare gardiner. Då upplevs rummet mycket ljusare.
FrkHansson, 2012-04-09
Föreslår att du målar väggen bakom soffan i ljus färg/vit. Ljusbeige matta i st f den grå. Tror jag skulle ta ner bilden på vattenfallet och låta spinnrocken stå själv där som ett vackert stillben. Blir lite rörigt med den bilden där, kanske kan man sätta den i ett sovrum istället? Du kommer nog att känna mycket större frihet att plocka in fler ljusa färger om du får bort väggen bakom soffan.
irisochco, 2012-04-15
in med ljusa färger i vardagsrummet! byt till ljusa gardiner och ljus matta, väggen kan du ha kvar om du vill men då bör du få upp några tavlor eller liknande med vita ramar på väggen bakom soffan. inbyggd belysning i vitrinet, vips klart och mycket ljusare!