Har precis köpt radhus. Tyvärr är trädgården riktigt tråkig med mycket insyn. Har i och för sig inga drömmar om någon slottsträdgård men skulle vilja göra den lite mysigare. Funderar på att förstora plattsättningen eftersom kvällssolen lyser där. Skulle vilja ha någon mysig rottingmöbel där men vill minska insynen... Någon som har idéer?
Innolina, 2012-03-30
Jag skulle sätta en armeringsmatta mellan två stolpar på den sida som är ut mot cykelvägen (el vad det nu är för väg). Där skulle du sedan kunna plantera något som växer snabbt och blommar. Tex clematis "Summner Snow". Den är ovärderlig om man vill ha något som snabbt klättrar och ramar in.
Innolina, 2012-03-30
I mitt album "Trädgårdsförändringar" ser du hur jag menar med armeringsmatta mellan stolpar. I mitt album "Trädgård 2009" Syns "Summer Snow" lite grann på bilden med de vita hjärtana. Lycka till!
Ebbis, 2012-03-31
Håller med Innolina med armeringsjärnet. Vi har också det i vår trädgård med klematis som klättrar. Jättefint och bra som insynsskydd!
maria.vidja, 2012-04-08
Tänk på att insyndskydd ska vara nära platsen du sitter på, inte nära gatan för att skapa bäst skydd. Bästa tipset är annars att koncentrera sig på en yta i taget! Titta på en del, gör den som du vill ha den och strunta i resten tills du hinner. Risken är annars väldigt stor att det blir plottrigt med sommarblommor överallt och inget blir riktigt bra. Det finns massor av bra trädgårdssajter med enorma biler. Det ser platt ut, kan du skapa nivåer? Stora stenar, typ stenparti, eller en damm. Bara en jordhög ifall ni ska gräva upp en annan del kan utnyttjas för nivåskillnader som ger enormt resultat! Passa dig bara för flerårigt ogräs framförallt kirskål men även nässlor och diverse... Lycka till, avundsjuk!