Vi vet verkligen inte hur vi ska möblera vårt allrum i det nya huset! Vi vill ha en TV-hörna där barnen kan spela Wii med sina vänner, spela sällskapsspel eller bara se på TV. Det ska också finnas datahörna och gärna en läshörna.
Skrivbordet ska vi ha kvar, resten är vi inte noga med utan vi ska byta soffa, soffbord, TV-bänk osv
ninor, 2012-02-27
Ni kanske kan ha skrivbordet mot spaljen och ha en liten läshörna där skrivbordet nu står, och sätta upp någon liten läslampa på väggen? :)
Blinkan, 2012-02-28
Jag skulle ha soffan mellan fönstren, med ryggen vänd mot där du nu har skrivbordet. Sedan kanske göra en mysig "läsvrå" eller arbetshörna bakom, kanske med en lätt avskiljande gardin hängandes från taket som man kan dra längs soffryggen? :)
Nattviolen, 2012-02-29
Jag hade nog satsat på att ställa soffan rakt ut mellan fönstren (med luft mellan inte direkt mot väggen) sedan TV-n motsatt vägg under snedtaket. Soffbordet hade jag tagit bort om det ska vara en tv-spelshörna eller filmhörna.
Väggen där soffan står idag skulle jag använda till förvaring av spel, böcker och leksaker. Eventuellt kunde soffbordet stå mot väggen med två pallar och det kunde användas att lägga pussel/spela spel på. Lite beroende på hur små/stora barnen är förstås :)
Dator och läshörna på andra sidan där det står idag, fåtöljen kan ju få en gosig filt och kuddar så blir den mysig som läsfåtölj. Jag skulle satsa på läslampa fast monterad på väggen och inga lösa golvlampor. Försök få bort så mycket som möjligt från golvet och tänk uppåt väggarna. Lister med krokar/knoppar att hänga upp saker på gör det lätt att hålla ordning.