Behöver lite hjälp med flickornas (5 och 3,5 år) rum. En långsida med sängar 70 cm breda och en front av 2 sexlådors malmbyråer och en expedit som avdelare i mitten eller en stor syskonsäng (också upphöjd på en byrå i sovalkoven där den kan stå) där de ligger på varsin sida och har en filmhörna på ena väggen? Snälla hjälp. Kan inte bestämma hur jag ska göra riktigt.
FrkHansson, 2012-02-07
Tror absolut på Malmbyråer och varsina sängar. Mina barn har också delat rum, i 12 år faktiskt....Också ett litet rum så jag ställde sängarna i ett L. Kan inte film/TV-hörnan vara där dockskåpet står nu, bredvid dörren?
Fiffelina, 2012-02-07
En våningssäng? Alternativt göra en egen variant, kanske av två stycken expedit(4 fack) som du ställer mot kanterna i sovalkoven, skär till en madrass så den får plats under(på golvet) den blir ju dock kortare men det borde ju funka till minsta tjejen. Och sen lägger du en madrass uppepå! Hänger du med på hur jag menar? :)
tigercake, 2012-02-07
Vi har redan haft en våningssäng..eller de va en loftsäng kura från Ikea...Tröttnade på att krypa på golvet då lillan nederst men har funderat på en våningssäng från jysk den med bredare nederdel. men vill få in förvaring under i form av ett "slätt" underrede av malmbyråer. Men kanske kan få rum med små sängbordsmalm under en jyskvåningssäng? Nej vad vet jag..suck känns som jag lutar mer åt "längs med långsidan" modellen eftersom de skulle maximera förvaringen. Alla deras kläder skulle få bra plats som de är nu saknar vi förvaring då vi bor trångt.
tigercake, 2012-02-07
Ja jag tror nog de får bli "längs med väggen" modellen :)
FrkHansson, 2012-02-08
Längs med tror jag blir riktigt snyggt också, liksom en lååång enhetlig vägg. Sedan tyckte i alla fall jag att det var ett elände med våningssäng när man skulle natta, bädda o s v. Dessutom fick jag rekommendation att inte använda våningssäng förrän äldsta barnet var minst sex år. Det kan ju säkert variera, men jag kopplade nog aldrig riktigt av så länge vi hade sonen där på översta våningen....