Jag behöver er hjälp :)
Jag har en bild i huve som jag ska försöka förklara för er....vet inte om " inredningen " jag vill ha kommer att passa in.
Tycker nu att jag har lite mer stilren känsla i vardagsrummet men försöker göra den lite mer livlig. Har köpt 2 röda mussepigg kuddar som ska göra vardagsrummet lite mer busigt / stökigt eller hur jag ska förklara....
FrkHansson, 2012-01-18
Tycker det är jättefint i soffhörnan, blev snyggt med de "glada" kuddarna! Tycker dock inte att du ska blanda in "shabby chic" med någon slags målad trälåda i ditt stilrena vardagsrum. Då tycker jag det är mycket finare med den svarta tidningsförvaringen som du har nu. Eller varför inte stapla tidningarna till en låg piedestal, det är snyggt och ser prydligt ut tycker jag. Du har ju så himla snyggt trappräcke - vore det inte fint att dölja elementet med stolen istället och så ha golvlampan mellan fönstren bredvid stolen? Då hålls trappräcket fritt. Sedan tyckte jag nog att den gröna fåtöljen var skitsnygg...varför inte bryta av lite med den? Då blir det kanon med den svarta lampan! En mönstrad svart kudde i den gröna stolen - tadaaa!!
Stina_L, 2012-01-18
Hej. Jag tycker du ska ta upp den röda färgen på kuddarna i vardagsrummet i gardiner. Jag kan tänka mig att ett par längder med ett grafiskt mönster i rött skulle vara fint. Det kan vara stilrent och lite roligt samtidigt så det passar in. Exempelvis stora röda cirklar kunde vara snyggt på tyget.
nina77, 2012-01-18
Tack så mycket för hjälpen...du kan min stil :) grön stol OMG vet jag inte om jag vågar. Men oavsett stol så tycker du svart lampa;)
nina77, 2012-01-18
Tack för din hjälp;) Gardinerna får vänta, nu vill jag få det lite mysigt vid spisen... Har hittat en lampa som jag bara älskar så nu vill jag ha er hjälp med val av färg svart el vit samt om ni tycker det skulle passa in i mitt vardagsrum ;)
FrkHansson, 2012-01-19
Jo, jag tycker den gör sig bäst i svart också, just den stilen på lampa.
Stina_L, 2012-01-19
Är det golvlampan på bild 1 så röstar jag på den svarta. Fin!
mrspersson, 2012-01-23
Varifrån är golvlampan som du har på bild 1?
Supersnygga! :-)
niccyyy, 2012-01-24
Vart har du köpt dina svart/vit randiga krukor på bild: 5?
Förälskade mig i dom nu direkt!!
medlemys, 2012-01-25
Jag vet inte riktigt vad för färger du tycker om men rött har jag förstått :) Ta in mer kuddar, cerise, rött och orange är superfint ihop! Blanda olika strukturer och var inte rädd för färg!
Du kan även sätta ett härligt tyg under glasskivan på ditt bort för att få mer liv.
Denna stol är superfin: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20201682/
Rekommenderar även detta bord till http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40134106/?query=TROLLSTA+Brickbord
som du vid sidan om stolen kan stå och den lampan du funderar på skulle även vara fin att ställa ihop tillsammans som en liten grupp. Lägg en pläd i stolen och en kudde som du även har i soffan så knyter det ihop bättre =) Exempelvis denna kudde: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90174939/
Svart lampa - helt klart!
nina77, 2012-02-15
Oj, tror det va på plantagen :)
Men det är många år sen.....