På en av väggarna i köket har jag tänkt måla griffeltavelfärg. En svart färg där man kan skriva och rita med Krita.
Frågan är om jag ska måla Hela den väggen, eller lämna en vit "ram" på ca 3 cm runt hela, eller om jag ska lämna en "ram" på långsidorna och måla den svarta färgen ändå ner till golvlisten och ändå upp till taklisten... Om jag ska ha ram, kanske det blir snyggast med ca 10 ca med vitt runt om... jag är kluven. Har lekt lite i paint med väggen, för att se resultatet.
erfdgt, 2012-01-15
Jag tycker bild nr.3 var det finaste alternativet och jag hade förmodligen valt att göra så själv. Jag har ingen motivering till varför annat än att jag helt enkelt tyckte det var snyggast :)
erfdgt, 2012-01-15
Jag hade nog kanske till och med satt någon form av list runtom, så det skulle se ut mer som en tavla.
Dejo, 2012-01-15
Jag tycker nog också att bild 3 är snyggast, ja tänker då att jag ska ha en helt rak kant runt om. Ska fundera på det med list! :) Tack så mycket
erfdgt, 2012-01-15
Ja, det med list är ju verkligen en smaksak och det behövs ju inte. Tycker som sagt alternativ nr.3 var jättefint :) Hoppas det ska bli bra, oavsett hur du gör :)
MamsellZ, 2012-01-15
Som bild nr 3 : )
niccyyy, 2012-01-24
Som bild 2!