Har haft vardagsrummet likadant möblerat i några års tid nu och är less på det, vill nu möblera om för att få lite förändring, men vet inte hur.
Vände på steken och ställde soffan där tvn, stod först och vice versa. hur är bäst? ska jag sätta upp hyllan igen som jag hade bakom soffan? jag tog ner fönsterbrädan som var en tung marmorbräda, vad ska man ha istället under fönstert?
Har inga element att ta hänsyn till.
Första bilden är ursprungsmöbleringen.
FrkHansson, 2012-01-10
Fint! Tycker bara du ska byta plats på stora fåtöljen och lilla runda bordet framme vid fönstret och vinkla fåtöljen mot soffan. Tycker det blev bättre "flyt" när du vände på det, behåll det så. Du kan ju sätta vägghyllan ett bit ovanför soffan, ungefär i höjd med nederkanten på tavlan som sitter där nu. Det kan bli mysigt med lite värmeljus och tavlor/foton på. Det går ju också att lägga en vit ljusslinga (finns på Granit t ex) på hyllan då. Och/eller ha en golvlampa mellan soffan och bokhyllan.
frokenudd, 2012-01-10
Tack :)
Ja det känns mycket luftigare nu trotts samma mängd möbler.
Ska testa att byta plats på bordet och fåtöljen.
Bokhyllan kommer nog få flytta in i ena sovrummet då den inte fyller någon som helst funktion, så då kommer hela den väggen bli tom. Vad som ska vara där har jag ingen plan för.
FrkHansson, 2012-01-10
Där skulle jag nog sätta spegeln lodrätt. Precis där bokhyllan står nu. Och så en golvlampa rätt nära soffan. Tror det kan bli bra. Eller så köper du helt enkelt ett knippe med lite större kvistar/grenar och sätter i en golvurna och ställer dit.