Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Köket i vår hyresrätt.

Cavala

Cavala SE

Publicerat för ungefär 9 år sen
Följ

Vi bor i en trång 2a på 64kvm. Hyresrätt..
Här är vårt kök..

Vi målade en fondvägg för att vår dotter fick fatt i en bläckpenna o gick lös på väggen..Älskar den grå färgen. :)

Funderar nu på att måla resten av "matsalshörnan" dvs väggen där fönstret är + väggen mittöver bakom stolarna i samma färg..

Väggen bakom diskbänk o spis vet jag inte vad jag ska göra åt. den är så skitig och går inte tvätta rent vad jag än tar för medel o svamp/trasa. Förstår inte varför de inte kaklade den när de byggde lägenheten, sitter ju list som om de skulle gjort det, men bara struntade i det. Värdelöst.

Tips mottages gärna på förbättringar osv.. :)
Inte för vi har nån bra budget till att göra mycket just nu, men ALLA tips är väldigt uppskattade.

frokenudd

frokenudd, 2012-01-07

Det går inte att få in diskmaskinen under diskbänken på något sätt?

Jag skulle satt ett tyg, förslagsvis lika som gardinen över "hålet" ni nu har under diskbänken.

Väggen bakom diskbänken kanske gå att måla över? slipa lite först om det är en glatt yta och måla med någon typ av våtrumsfärg. Det kan iofs hyresvärden bli lite tjurig över när man flyttar. Alternativt sätta lite kakel själv.

Tavellister är alltid fint =)

tummenmittihanden

tummenmittihanden, 2012-01-08

Jag skulle inte måla alla väggar med den "mörka" gråa färgen.. men däremot försöka hitta några nyanser ljusare på den och måla om... då tror jag det skulle bli jätte fint!

Håller med frokenudd att sätta en "gardin" över själva hålet och kakla väggen där ni har både diskmaskinen och fläkten.. mosaik med grå / vit / svart skulle passa snyggt med de färger ni har idag.. något liknande vi hade vi våra kök i bostadsrätten: http://www.styleroom.se/album/27545

Inredningskaos

Inredningskaos, 2012-01-08

Den gråa färgen var väldigt fin, men köket riskerar att bli väldigt mörkt om du målar de andra väggarna i samma nyans. Men om du verkligen vill måla resten också hade jag rekommenderat att du även målar eller betsar bordet så det blir betydligt ljusare och byter till ljusa gardiner.

Jag håller med de andra som kommenterat om tyget framför "hålet". Kanske kan du köpa någon hylla eller hurts att ha där för att utnyttja förvaringsmöjligheterna optimalt.

Vad gäller väggen ovanför diskbänken tycker jag du kan kika närmare på ikeas väggpaneler Fastbo, enkel och billig lösning som går betydligt snabbare än att kakla :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/kitchen/19121/

Lycka till! :)

FrkHansson

FrkHansson, 2012-01-09

Tror det blir jättebra med svarta Lackhyllor som du föreslog på den ljusare väggen. Skulle målat övriga väggar i en ljusare grå och behållt den mörkare väggen som den är. Sedan tycker jag det vore snyggt att skaffa en minst dubbelt så hög hylla istället för lilla kryddhyllan till höger om spisen. Tror det kan se coolt ut om det står grejer nästan ända upp till taket där, kanske t o m funkar med tavellister ovanför varandra hela vägen upp. Ikeas väggpaneler var ju supersnygga, skulle jag välja om jag var du!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons