Jag tänkte höra om det är någon här inne som har använt dekorplast på möbel? Har en tv bänk som jag gillar liknande den på bilden, men det är helt fel färg.
Absolut att det går, men jag skulle måla alla kanter och själva stommen först i samma färg som dekorplasten, sen skulle jag lägga dekorplast på dom stora ytorna som uppe på, sidorna och lådorna, förstår du hur jag menar? Så gjorde jag med min malm byrå, plastade dom större ytorna och rollade dom små, kika i mitt album ser du :-) Jag valde en dekorplast med lite trä känsla i men nu skulle jag villja ha blank svart i stället :-/
kram/Emma
Det är smidigt och snyggt att använda sig av dekorplast, jag skulle också välja att måla kanterna innan för att underlätta. Använd gärna en häftgrund.Tvätta bara innan med målartvätt, sen kan du med fördel använda förslagsvis Alcros Häfta innan du målar med en vanlig snickerifärg.
Emma_87, 2011-11-07
Absolut att det går, men jag skulle måla alla kanter och själva stommen först i samma färg som dekorplasten, sen skulle jag lägga dekorplast på dom stora ytorna som uppe på, sidorna och lådorna, förstår du hur jag menar? Så gjorde jag med min malm byrå, plastade dom större ytorna och rollade dom små, kika i mitt album ser du :-) Jag valde en dekorplast med lite trä känsla i men nu skulle jag villja ha blank svart i stället :-/
kram/Emma
taz, 2011-11-07
Okej gjorde du något speciellt för att färgen skulle fästa bra?
Hittade inte i albumet =/ Bara på svarta ;)
taz, 2011-11-08
Vart köpte du din dekorplast?
icao, 2011-11-08
Hejsan !!
Det är smidigt och snyggt att använda sig av dekorplast, jag skulle också välja att måla kanterna innan för att underlätta. Använd gärna en häftgrund.Tvätta bara innan med målartvätt, sen kan du med fördel använda förslagsvis Alcros Häfta innan du målar med en vanlig snickerifärg.
pinkfriday, 2011-11-11
jotun häftgrund funkar bra på laminat och sen vanlig färg. men spana in denna sida! http://www.thisismykea.com/ sjukt snygga vinylplast för ikea stuff
taz, 2011-11-15
Tack för tipsen =)
taz, 2011-11-15
Okej tack så mkt. Ska försöka våga mig på det här. Ska bara hitta något ställe som säljer billig vit dekorplast. Kommer ju gå åt en del ;)