Hade behövt lite hjälp med köket.. Vet inte om jag ska ha kvar dom vitklädda stolarna runt bordet.. eller om jag skulle köpa sex rokokoinspirerade stolar och "renovera" dom, måla och klä om dom!.. Hjälp mig, vad tycker ni? Har även varit inne på Henriksdal-stolen från ikea med lång vit klädsel... Så nu behöver jag era smakråd när jag kört fast :)
FrkHansson, 2011-10-21
Bra idé, blir lite mer personligt. Du kan ju t ex måla träet på stolarna svart och sedan klä om dynorna i varsin "ädelstensfärg", typ smaragdgrön, cerise, djup lila, lite mörkare gul o s v. Blir lite "Simon & Tomas-feeling" då tycker jag, lite barock liksom. Ta upp en eller ett par färger från sitsarna i blombuketten - voila!
Snigla, 2011-10-23
Ibland är det kul att förnya sig. Men det beror ju lite på vilken stil du är ute efter.. visst blir det lite mer personligt med rokokostolarna.. men vad gillar du själv för stil? vad säger färgvalen/möbelvalen i övrigt i ditt hus/lgh?.. tycker själv din matgrupp är supersnygg.. :D som den är.. du kan ju prova att göra en ny rolig klädsel till stolarna? personligt, färgglatt..normalt onormalt..
Lycka till,
mvh sandra
skatan, 2011-10-23
ja!! gillar stolarna mycket!! Hade helt klart kört på att renovera upp dem!
Men jag hade använt samma typ på alla ! Men det ser lite svårt ut att byta typ på dem där??
Jag har bytt tyg på stolar där man lyfter loss sitsen det är lätt.. men de där??
FruLejon, 2011-10-23
Rokokostolarna är jättefina, men de är inte sköna att sitta på en längre stund, t.ex. under en middag. Jag har själv målat och klätt om sådana stolar och det är lite svårt att få till tyget i hörnen i framkant på sitsen eftersom de är rundade, men det går.
ericaa, 2011-10-24
Hade gjort om rokoko stolar, det skulle va skit snyggt o personligt :)
v.persson, 2011-10-26
Wow! Din matplats ser precis (ja, nästan iaf) ut som min! Stort svart bord, Nilsstolarna - som nu är utbytta mot egenklädda rokokostolar i svart och vitt - och spegeln, kristallkronan. Sjukt att det kan vara så lika =)
Som många skrivit, det blir mer personligt med de gamla stolarna. Det bryter av så snygg! Mina stolar är som de du tittat på fast det är klädd rygg - och visst det är lite trixigt, men med häftpistol och lite tålamod så kommer det gå galant =)
Hör av dig om du vill ha fler tips!
maria77, 2011-11-22
Renovera stolarna dom va jätte fina. Lycka till mvh Maria