Har nu mörkbrunt och det är ett litet kök, vill få lite mer rymd och är less på den bruna, men kan inte bestämma om jag ska måla hela köket vitt eller behålla den blommiga väggen.
kan bli så att vita färgen inte passar ihop med den vita bakgrunden på blomtapeten då kör jag allt vitt.
Vad tycker ni??
Nu är hela väggen vit, men nu är nästa problem, golvet?? vad passar till vita väggar.
hcmk, 2011-09-29
Försök hitta samma färg på tapeten som målarfärgen. Har du kvar någon bit av tapeten så kan du ju ta med den till en målar affär så kan dom kanske hjälpa dig. Personligen tror jag de kan bli lite tråkigt att ha allt vitt, lite opersonligt kanske. Om du inte målar allt vitt och sätter upp någon tavla eller hylla eller något på den tomma väggen.
Lycka till! :)
hcmk, 2011-09-29
Okej. Lycka till. ;)
Trendstyling, 2011-09-29
Allt behöver inte vara "exakt" samma färg.. Gillar du den blommiga tycker jag du ska behålla den... Pröva dig fram... Måla väggarna först och se hur det ser ut, innan du ev ger på dig blomster-väggen.. Är det så att du ser... Ojj.. nej det här går inte så måla den då vit och pryd väggen med ngn stor tavla, stor klocka, tavellister, Photo-wall eller annat dylikt.
Ser även att du går lite åt det lantliga hållet... Om jag får jag komma med ett litet tips? Byt ut köksstolarna då de inte passar in i det andra du har idag, eller sätt på kuddar i ngn form på dom, så de blir lite mer "varma" :)
Stort lycka till och ha en fin dag =)
Goa hälsningar
Natalie
nina77, 2011-09-29
Jag skulle ha målat vitt men satt tapeten som en tavla med vita lister runt om( samma vita som den andra väggen blir :)
Vill du kan du minsta ramen runt tapeten så den inte rymmer hela väggen :)
Vet inte om det va till någon hjälp ?
nina77, 2011-09-29
Hej...nej ingen länk :) Fick bara en ide när jag såg ditt kök...har aldrig kommit på ideen själv.
´Som ex....du tar en tom ram och sätter på väggen.....klistra fast ramen så stor som du vill ha den- då har du fått en tavla :) resten av väggen målar du vit som den andra fönsterväggen.
Hänger du med?
nina77, 2011-09-29
hitta en bild på google.....ungefär så här :)
http://media.photobucket.com/image/tapet%20med%20ram/onikan/Hemmet/halltavlan.jpg
Fast din tapet är snyggare :)
Trendstyling, 2011-09-29
Johoodå, klart att gammalt, stilrent och nytt passar... Kan vara en underbar härlig blandning.. men just de stolarna till bordet och allt annat får inte sin riktiga rätt, men om du pryder med ngn kudde el dylikt blir det andra bullar :D