Känner mig väldigt less på husets framsida och har väl en del egna tankar och ideer vad som skulle göra susen (såsom belysning, plattläggning osv) Men med farstukvisten står det still!
Har funderat på att öppna upp lite mer framtill, sätta dit ribbor på sidorna och göra en stor trappa men jag är osäker... funderar lite på glas ist för ribbor men nja... har du något tips att komma med så blir jag jätteglad. Stil: modern och utan kruseduller :)
Ps. Häcken framför och vid sidorna ska så småningom bort.
Yenny_Lee, 2011-09-17
Jag skulle ta bort flaggstången och ev sätta husnumret någonannan stans. Något som vi gjort och är uppskattat av folk som ska hem till en första gången, är att sätta efternamnet i form av dekorplast jag beställt på ytterdörren :) Kanske en snygg blomlåda bredvid dörren? Du kan ju titta in i mitt album och kanske få någon idé, då vi piffade till våran framsida här i våras :) Lycka till!
MinLillaSkrubb, 2011-09-19
Så här gjorde vi med våran farstukvist (finns bilder i mitt album) och vi har tänkt oss en fortsättning till våren.
Plattorna som sticker fram under altanen ska inte vara där på det vis dom är nu, det är rester från föregående uteplats. Staketet på "kvisten" är eget komponerat och vart riktigt bra tycker vi nog:) -kändes lite tråkigt att spika upp ett liknande av som gamla vanliga som vi hade innan. Hoppas det kan inspirera till något kul!
Nattviolen, 2011-09-19
Jag skulle välja att öppna upp framsidan och göra den tillgänglig både framifrån och från garageuppfarten.
Ta bort buskarna framför trappan, sedan skulle jag ta bort räcket helt, alltså ha öppet med bara stolparna kvar.
Ny större trappa som har steg åt alla håll. Hittade ett exempel på hur jag menar på en blogg:
http://pysseliten.blogg.se/2010/april/farstukvist.html#trackback
Lägg nya plattor i en svängd form med gång från garaget mot trappan och till höger om trappen kan det vara en liten sittplats t.ex.
lenema, 2014-04-21
Hej!! Jag sitter precis och letar bilder för att få idéer till min farstukvist. Jag har en lika dan som som din gamla...? Fick du några bra tips, har du foto på din nya? Med vänlig hälsning, Lena
Monne, 2014-04-21
Hej Lena! Jag la nyss upp en bild på det färdiga resultatet men nu kan jag inte se den... hmm märkligt!
lenema, 2014-04-22
Tack för snabbt svar! Vad fin din trapp blev!!