När jag först såg bilden på första-sidan idag så reagerade jag inte över "bordet" i sig utan alla fina saker/rekvisita du har På bordet :o) *Andra tanken var... usch vilket gräsligt bort, ser misshandlat/missfärgat ut... Så därför hade jag "om det var mitt bord" målat det vitt och gillar du den slitna looken så slipa/sandpappra/svinta det ngt efteråt =) Tror bordet kommer då verkligen "synas" och få ett Nytt Jag =))
lite slitet vitt kanske skulle vara fint. måla vitt men slipa bort lite i kanterna eller något. jag hade målat det svart om det var mitt! men tycker inte det ska se ut som nu iallfall. isåfall få du slipa till det lite. men jag är gillar inte trä så jag hade lätt målat om det!
Gör som jag när du är osäker; låt det vara ett tag och känn efter. Rätt vad det är så vet du hur du vill det ska vara... Lycka till! Det är ett jättefint bord!
jag hade slipat ner skivan och målat bordet i någon fin linoljefärg och slipat lite sliten lock på det =) kanske någon färg du kan ta upp som du har på kuddar el gardiner...jag ska testa detta på nästa möbel jag målar om
Friher, 2011-09-15
Vitt kan göra det tråkigt! Nu har det lite karaktär :) tycker du ska behålla det som det är
Trendstyling, 2011-09-15
Hej!
När jag först såg bilden på första-sidan idag så reagerade jag inte över "bordet" i sig utan alla fina saker/rekvisita du har På bordet :o) *Andra tanken var... usch vilket gräsligt bort, ser misshandlat/missfärgat ut... Så därför hade jag "om det var mitt bord" målat det vitt och gillar du den slitna looken så slipa/sandpappra/svinta det ngt efteråt =) Tror bordet kommer då verkligen "synas" och få ett Nytt Jag =))
NattTroll, 2011-09-16
lite slitet vitt kanske skulle vara fint. måla vitt men slipa bort lite i kanterna eller något.
jag hade målat det svart om det var mitt! men tycker inte det ska se ut som nu iallfall. isåfall få du slipa till det lite. men jag är gillar inte trä så jag hade lätt målat om det!
Kackholm, 2011-09-16
Gör som jag när du är osäker; låt det vara ett tag och känn efter. Rätt vad det är så vet du hur du vill det ska vara... Lycka till! Det är ett jättefint bord!
/Elisabeth
Sanna, 2011-09-18
jag hade slipat ner skivan och målat bordet i någon fin linoljefärg och slipat lite sliten lock på det =) kanske någon färg du kan ta upp som du har på kuddar el gardiner...jag ska testa detta på nästa möbel jag målar om
Malin89, 2011-09-19
Tack för era komentarer! Ska vänta till helgen så jag får känna efter lite till, men det lutar åt att det blir vitt med lite avskavt :)