Är nyinflyttad i min lilla etta på 42kvm med sovalkov och möblerbart kök samt balkong. Vill få inspiration, jag gillar lantligt/shabbychic... och grönt :) vill att det vara ska naturligt liksom.
Saknar mattor, gardiner, och tavlor/hyllor etc på väggarna. Och vill ha tips på vad jag kan göra för att förbättra.
Det är verkligen en lägenhet med potensial!
pubes, 2011-09-14
Vilken mysig lägenhet! :) Jag tycker att du ska ha en sänggavel, t.ex. denna: http://www.mio.se/Sovrum/Sangar_Gavlar/Dubbelsang/Smile-Huvudgavel---dubbel/Smile-Svartstrukturfolie-B-190-D-16-H-110/ (fast vit) då har du förvaring (på sidorna finns det "hål" också, syns lite dåligt på bilden) + att du kan ha ljus eller böcker på den. :)
CatrinH, 2011-09-14
Åh vilken jättebra idé. Den var superfin! Skulle passa jättebra! Tusen tack :)
pubes, 2011-09-14
Så lite så! :)
NattTroll, 2011-09-15
Tycker du ska ta dig till alla butiker i stan och köpa massa kuddar till sängen och soffan. filtar och fina grejer.
Tycker inte du ska sitta hemma och planera, ge dig ut och se på saker!
hittar du något du gillar så köp det testa var det passar bäst i hemmet. sen försök matcha ihop det.
ögonen brukar säga ifrån om det ser ut som fan! så passar inte dina köp hemma hos dig så lämna tillbaks det i butiken och köp något annat :P
butiker och saker brukar dessutom sätta igång fantasin så ut med dig!
singthesorrow, 2012-03-13
Skulle jag få förändra precis vad jag ville i din lägenhet så skulle jag göra detta (rum för rum)!
Vardagsrum/sovalkov: måla dörren vit (den du ville göra mörkare), lägga ett överdrag på soffan så att den blir ljusare, t.ex. beige eller ljusgrå, ha många kuddar i soffan i härliga varma färger, en enorm fluffig matta och självklart gardiner (inga panelgardiner, utan helst såpass mycket tyg att det går att dra för hela fönsterna, inte för att man gör det, men för att det är lagom mängd tyg så att det ser bra ut), en stor och färgglad tavla på väggen bakom soffan, någon fin anordning för levande ljus på väggen bakom tv'n, sätta upp en sänggavel (alternativt måla den väggen bakom sängen), sätta upp en tavelvägg på den väggen vid sängen bredvid fönstret.
Köket: En matta under bordet, en stor tavelvägg på väggen där bordet står, gardiner, få in så mycket grönt som möjligt i form av växter men också textilier, grönt är skönt och livar upp! Istället för detaljer såsom diskställ osv i metall skulle jag välja att ha dem i trä då det ger ett varmare intryck.
Badrum: Toalettsits i trä, färgglad och fluffig matta och ett neutralare, helst vitt duschdraperi. Byta ut toalettrullehållare och duschdraperistång till några i silvrig metall.
Hall: Mattor och fina tavlor på väggen, ett skoställ! Gärna ett litet bord eller byrå. Väggen bakom hatthyllan skulle jag sätta upp en tapet eller måla i en härlig och välkomnande färg.
Självklart är allt detta bara vad jag skulle ha gjort :)