Tack. Riktigt nöjd själv.
Det är tapetprover som jag har samlat på mig vissa från inredningsmässor och andra från www.maleributiken.se Började med att sandpapprat byrån, borrat håll för handtagen och tapetserat fast tapeten. Använde vanligt tapetklister som jag hade över.
Ja det borde funka att tapetsera en garderob. Tänk på att använda lim på kanterna för det kan lätt släppa.
japp. du får ca 1 m tapet. Jag tror det är dock första tapet provet som är gratis sen kostade det 19 sek exkl moms. Om du är osäker kan du ringa till butiken så berättar de mer. Hur stor är gaderoben? kanske behöver mer en 1 m. Men snyggt kommer det att bli :)
linnfling, 2011-09-13
Tack. Riktigt nöjd själv.
Det är tapetprover som jag har samlat på mig vissa från inredningsmässor och andra från www.maleributiken.se
Började med att sandpapprat byrån, borrat håll för handtagen och tapetserat fast tapeten. Använde vanligt tapetklister som jag hade över.
linnfling, 2011-09-17
Ja det borde funka att tapetsera en garderob. Tänk på att använda lim på kanterna för det kan lätt släppa.
japp. du får ca 1 m tapet. Jag tror det är dock första tapet provet som är gratis sen kostade det 19 sek exkl moms. Om du är osäker kan du ringa till butiken så berättar de mer. Hur stor är gaderoben? kanske behöver mer en 1 m. Men snyggt kommer det att bli :)
linnfling, 2011-09-19
Japp. Det är bara att slipa. Så klisteret fastnar lättare.
Ett förslag är att tapetsera som ett kollage på garderoben med liknande färger tapet. Det blir skit snyggt men kan ta tid.
Brodd8an, 2013-02-02
Fint. Vart har du fått tag på knopparna?