Det är svårt att föreställa sig golv som inte är lagt än, och vi har aldrig stått inför att välja golv förut, så snälla, alla synpunkter är jätteuppskattade!
Jag hade valt det laminatgolv som mest liknar ekparketten i vardagsrummet och sedan lagt den i alla rum, för att få en enhetlig känsla. Tapeter skulle jag välja ljusa och neutrala. Kanske inte jätteroligt men tidlöst och nästa hyresgäst slipper få tapeter som inte längre är trendiga. Ni har inte funderat på att göra om hobbyrummet till barnrum?
Jag håller med om att man ska välja (helst) samma eller likadana golv i hela lägenheten, det ger ett lugnare och mer enhetligt uttryck och ger en känsla av större yta. Tapeter är ju lätt att byta, så välj de ni verkligen gillar nu! Det jobbiga med renoveringar är att alla beslut måste fattas ganska fort, så man blir en smula utmattad...:-) Lycka till!
Jo, visst har vi funderat på det, men valt att inte göra det, eftersom det skulle vara omöjligt att få plats med min utrymmeskrävande hobby då, alternativt skulle Vårt barn få sova bland fem symaskiner, en dator, strykjärn m.m m.m. Andra skulle säkert prioritera annorlunda, men så länge vårt barn trivs i sitt minirum, så är det här en bra lösning för oss.
Ingen som gillar skiffer-laminat? Jag är också lite rädd att det ska bli för mörkt och "trångt", men jag gillar ju sånt där riktigt mörkt golv också. Hmmm...
Linska, 2011-09-13
Jag hade valt det laminatgolv som mest liknar ekparketten i vardagsrummet och sedan lagt den i alla rum, för att få en enhetlig känsla. Tapeter skulle jag välja ljusa och neutrala. Kanske inte jätteroligt men tidlöst och nästa hyresgäst slipper få tapeter som inte längre är trendiga.
Ni har inte funderat på att göra om hobbyrummet till barnrum?
Milkalainen, 2011-09-13
Jag håller med om att man ska välja (helst) samma eller likadana golv i hela lägenheten, det ger ett lugnare och mer enhetligt uttryck och ger en känsla av större yta. Tapeter är ju lätt att byta, så välj de ni verkligen gillar nu! Det jobbiga med renoveringar är att alla beslut måste fattas ganska fort, så man blir en smula utmattad...:-) Lycka till!
gavagai, 2011-09-15
Jo, visst har vi funderat på det, men valt att inte göra det, eftersom det skulle vara omöjligt att få plats med min utrymmeskrävande hobby då, alternativt skulle Vårt barn få sova bland fem symaskiner, en dator, strykjärn m.m m.m. Andra skulle säkert prioritera annorlunda, men så länge vårt barn trivs i sitt minirum, så är det här en bra lösning för oss.
Ingen som gillar skiffer-laminat? Jag är också lite rädd att det ska bli för mörkt och "trångt", men jag gillar ju sånt där riktigt mörkt golv också. Hmmm...