Har faktiskt rensat lite idag. Bara det att man gärna vill ha allt uppe för att man är för lat att ta fram saker när det ska användas :P Snart kommer bilder för började måla idag!
Åh vad bra det lät. Har dock börjat måla väggarna i cappuccino nu. :) Du får gärna komma med förslag vad jag ska göra utifrån det också! Mina planer än så länge är att byta ut/måla handtagen vita och måla färdigt väggen. Blir inget luckbyte tyvärr.
Hej! Jag tycker som flera andra att du ska måla luckorna vita. Via luckor till cappuccino tror jag blir toppen. Sen svarta handtag. Tror det finns matta svarta på ikea? Sedan en liten hissgardin i det lilla fönstret och antingen en hissgardin i det stora eller två längder. I ljusa färger, vita, äggfärgade ev linne, eller mönstrade gardiner med toner i cappuccino om tar upp färgen från väggen och kanske grön, blå eller rosa toner ljus botten på gardinen. Stolarna hade jag bytt ut och köpt ny på loppis. Om du vill ha lantlig stil är olika sorters pinnstolar som du möjligtvis kan måla vita. Sedan kan du sy sittdynor i liknande färger/eller mönster i samma toner som gardinerna. Bänkskivorna skulle faktiskt vara snyggt att få mörkare. Några tips på vägen : )
Jag gillar också shabbystilen. Du kan kolla mitt köksalbum och se hur jag har gjort. Har mörkt bruna väggar och ljusa möbler. Synd att pennan inte funkade. Själv hade jag lila kakel i mitt kök när jag flyttade in men jag målade om det helt med kakelfärg.
Jag tycker fortfarande att du ska måla luckorna vita med vanlig snickerifärg. Vi har en fondvägg i cappuccino och det blev ganska mörkt. Så jag skulle satsa på att måla luckorna vita med vanlig snickeri färg
Åh, jag råkade klicka på publicera innan jag ens hade skrivit klart. Eftersom du har matsalsmöbler i svart tycker jag att du ska byta till svarta handtag till luckorna. Låt kaklet vara vitt. Köp nya köksmaskiner som till exempel en blender, brödrost och/eller kaffekokare i en retrofärg. Jag tycker fortfarande att du ska klä om stolarna i sammet, eller mockainspirerat tyg. I latte eller turkost. Ställ några vaser på bordet eller i fönstret i färgerna turkos, cerice eller orange. Du kan ju blanda färgerna.
Jag har själv en vit fogpenna, köpt på Clas Ohlson, tyckte den funkade helt okej. Se till att fogen är ren först dock! Om det är en massa fett på fogen så kommer färgen från pennan inte att fastna. Tycker som de andra att du ska byta handtag på luckorna och måla luckorna vita. Men det är viktigt att det blir fackmannamässigt gjort så att du inte blir betalningsskyldig sen. Där du har öppna hyllor skulle jag rensa och bara ställa dit några få riktigt snygga saker. Tex. om du har marimekkoskålar eller nåt annat fint :) Ser lite stökigt ut just nu ;) Även rensa på arbetsytorna. Till cappucinoväggarna tror jag turkost skulle bli väldigt fint, klä stolarna i turkost kanske? Hoppas du får till det! :)
Sida 2 av 2:
Sofian, 2011-09-08
Har faktiskt rensat lite idag. Bara det att man gärna vill ha allt uppe för att man är för lat att ta fram saker när det ska användas :P Snart kommer bilder för började måla idag!
Sofian, 2011-09-08
Åh vad bra det lät. Har dock börjat måla väggarna i cappuccino nu. :) Du får gärna komma med förslag vad jag ska göra utifrån det också! Mina planer än så länge är att byta ut/måla handtagen vita och måla färdigt väggen. Blir inget luckbyte tyvärr.
Sofian, 2011-09-08
Har precis lagt första lagret med cappuccino på väggarna nu ikväll! Köpte en sån penna du pratade om men det funkade inte alls tyvärr :(
oma, 2011-09-09
Hej!
Jag tycker som flera andra att du ska måla luckorna vita. Via luckor till cappuccino tror jag blir toppen. Sen svarta handtag. Tror det finns matta svarta på ikea? Sedan en liten hissgardin i det lilla fönstret och antingen en hissgardin i det stora eller två längder. I ljusa färger, vita, äggfärgade ev linne, eller mönstrade gardiner med toner i cappuccino om tar upp färgen från väggen och kanske grön, blå eller rosa toner ljus botten på gardinen. Stolarna hade jag bytt ut och köpt ny på loppis. Om du vill ha lantlig stil är olika sorters pinnstolar som du möjligtvis kan måla vita. Sedan kan du sy sittdynor i liknande färger/eller mönster i samma toner som gardinerna. Bänkskivorna skulle faktiskt vara snyggt att få mörkare. Några tips på vägen : )
oma, 2011-09-09
Förresten jag tror den mörka fogen kommer funka fint om du byter till svart handtag. Då binder den mörka fogen ihop det mörka golvet och handdtagen!
snabelapan, 2011-09-09
Jag gillar också shabbystilen. Du kan kolla mitt köksalbum och se hur jag har gjort. Har mörkt bruna väggar och ljusa möbler. Synd att pennan inte funkade. Själv hade jag lila kakel i mitt kök när jag flyttade in men jag målade om det helt med kakelfärg.
MrsHelgesson, 2011-09-09
Jag tycker fortfarande att du ska måla luckorna vita med vanlig snickerifärg. Vi har en fondvägg i cappuccino och det blev ganska mörkt. Så jag skulle satsa på att måla luckorna vita med vanlig snickeri färg
MrsHelgesson, 2011-09-09
Åh, jag råkade klicka på publicera innan jag ens hade skrivit klart. Eftersom du har matsalsmöbler i svart tycker jag att du ska byta till svarta handtag till luckorna. Låt kaklet vara vitt. Köp nya köksmaskiner som till exempel en blender, brödrost och/eller kaffekokare i en retrofärg. Jag tycker fortfarande att du ska klä om stolarna i sammet, eller mockainspirerat tyg. I latte eller turkost. Ställ några vaser på bordet eller i fönstret i färgerna turkos, cerice eller orange. Du kan ju blanda färgerna.
travellingcat, 2011-09-11
Jag har själv en vit fogpenna, köpt på Clas Ohlson, tyckte den funkade helt okej. Se till att fogen är ren först dock! Om det är en massa fett på fogen så kommer färgen från pennan inte att fastna. Tycker som de andra att du ska byta handtag på luckorna och måla luckorna vita. Men det är viktigt att det blir fackmannamässigt gjort så att du inte blir betalningsskyldig sen. Där du har öppna hyllor skulle jag rensa och bara ställa dit några få riktigt snygga saker. Tex. om du har marimekkoskålar eller nåt annat fint :) Ser lite stökigt ut just nu ;) Även rensa på arbetsytorna. Till cappucinoväggarna tror jag turkost skulle bli väldigt fint, klä stolarna i turkost kanske?
Hoppas du får till det! :)