Vi bor i en radhusliknande bostadsrätt på 71 kvm, fördelat på två våningar. Vår hall är så liten och smal så jag vet inte hur vi ska göra med förvaring. Den enda ytan vi har att utnyttja i hallen är under trappan. Där finns redan en platsbyggd garderob som de flesta andra grannar har kvar. Vi tänkte byta garderobsdörr bara, helst vill jag ta bort det. Byrån ska väck. Men hur ska jag göra under trappan? Det ska få plats med skor, väskor, vantar, halsdukar och jackor. Sen ska hemtelefonen stå någonstans också. Proppskåpet och modemet sitter på väggen under trappan. Den stil som vi vill ha i hemmet är shabby chic, romantik och lite fransk stil.
shinelle, 2011-08-29
Kan ni inte ha en kista eller en bänk med förvaring under till skor och dyl. som man inte använder "just nu", dynor att sitta på ovanpå. Sen en hylla ovanför det på väggen med krokar, och på hyllan korgar till vantar mm. och så ett litet bord till hemtelefonen. modemet kan ni ju ha på golvet eller gömma bakom bänken/kistan. Annars köksskåp som är så låga och djupa att man kan sitta på dom, med lådor i, 2 st likadana bredvid varandra med dynor ovanpå och en liten ledig yta för telefonen..?
MrsHelgesson, 2011-08-29
Jag fick en idé förut faktiskt om att bygga något eget. Jag vill bygga en sittbänk förvaring i anslutning till garderoben.
berlina, 2011-08-29
Ta bort skåpet. HEMNES Vägg-/ramphylla med ankare-krokar att hänga jackor på. Under den Hemnes Tv-Bänk. Bra sittbänk med lådor till vantar och mössor. Hemnes skoskåp bredvid, in under trappen. Ovan på vägghyllan några snygga boxar till ännu mer förvaring. På skoskåpet kan både telefon och modem stå.
MrsHelgesson, 2011-08-30
Det finns mycket man kan göra med Ikeas möbler. Men jag tänker att det blir billigare att bygga egen bänk än att köpa Hemnes. Det är en dyr serie.
berlina, 2011-08-30
Kolla på blocket, där kanman oxå fynda.
lovajjsa, 2011-08-31
Något som kanske är lite pilligare men som jag tror skulle va snyggt är om ni bygger ett helt eget hyllsystem där du antingen har alla små fack i samma storlek eller måttanpassar det efter vad du ni vill ha dem. Kanske kan bli lite klurigt att få in någon sittplats där i beroende på hur lång man är osv men då har ni ju alltid trappan, hehe.
MrsHelgesson, 2011-08-31
Garderoben är platsbyggd och jag är inte helt säker på att vi kan ta bort det. Vi kan nog bygga om det. Det går ett vattenrör inne i garderoben.