Ska sätta upp kakeldekor, sådan som man kan flytta runt om man vill. Föregåede hyresgäst har målat fogarna utan att tejpa innan så det är kladdat även på kaklet. Kaklet är även sprucket på några ställen. Men vilken färg ska jag ha??
Första intrycket, den första (rosa/lila/grå) himla läcker, men om du vill tona ner det lite och ev kunna ha ngn annan färg på rekvisita framöver så välj rosa/grå :))
Förslagsvis tycker jag inte du ska ha lila eller rosa alls. Det är svårare att byta kakel än att måla över/tapetsera om en liten liten vägg. Hur länge ska ni bo där? Vad har ni för vitvaror? Hur ser spisen ut? luckor?
Trendstyling, 2011-08-14
Första intrycket, den första (rosa/lila/grå) himla läcker, men om du vill tona ner det lite och ev kunna ha ngn annan färg på rekvisita framöver så välj rosa/grå :))
Lycka till!
mandyy, 2011-08-14
älskar den lila/rosa :) eller den lila grå :)
Ullet, 2011-08-15
Jag blev urförtjust i den översta kombinationen, den hade jag tagit utan att tveka!
askogmansion, 2011-08-15
Förslagsvis tycker jag inte du ska ha lila eller rosa alls. Det är svårare att byta kakel än att måla över/tapetsera om en liten liten vägg. Hur länge ska ni bo där?
Vad har ni för vitvaror? Hur ser spisen ut? luckor?
MamsellZ, 2011-08-22
Jag ska inte kakla, bara sätta kalekdekor. Väggen är helt nytapetserad.
askogmansion, 2011-08-23
My bad. Hmm Ursäkta :) Isf håller jag på rosa grå :)
MamsellZ, 2011-08-23
Ingen fara : ) Tack.
Sanne.L, 2012-01-02
Letar också efter nån fin kakeldekor. Dessa va jättefina! Vart kan man köpa dom?