Vi ska måla om vårat hus, och riva den gamla entren och altanen. Samt bygg upp en ny inglasad altan som sedan fortsätter på sidan av huset med ett stort trädäck. Några tips på färg eller hur man kan göra entre / altanen ??
Ha kvar ytterdörren, olja den bara så den får lite intesivare färg än vad den har nu. Måla huset svart och matcha trädäcket och ute rummet med ytterdörren. Trappräcket till ytterdörren hade jag bytt till teakfärgade "båträcken" Kanske ngt rep hängandes under.. Lycka till!
Jag skulle bygga en altan som går efter hela husets kortsida i New England stil.
Kolla t.ex.
isasklassiskahem.blogspot.com
ellasinspiration.se
villha.blogspot.com
Jag googlade på veranda new england och bilder och hittade massor med inspiration...
Eled, 2011-08-07
Ha kvar ytterdörren, olja den bara så den får lite intesivare färg än vad den har nu. Måla huset svart och matcha trädäcket och ute rummet med ytterdörren. Trappräcket till ytterdörren hade jag bytt till teakfärgade "båträcken" Kanske ngt rep hängandes under.. Lycka till!
kalixgrodan, 2012-02-07
Jag skulle bygga en altan som går efter hela husets kortsida i New England stil.
Kolla t.ex.
isasklassiskahem.blogspot.com
ellasinspiration.se
villha.blogspot.com
Jag googlade på veranda new england och bilder och hittade massor med inspiration...
kalixgrodan, 2012-02-07
Glömde att skriva att du bygger en balkong ovanpå verandan.
Det går att lägga till en massa snickarglädje, glöm inte ljussättningen...