Vi är nyinflyttade och vi har än så länge inte satt upp nånting på väggarna, i vår förra lägenhet så hade vi väldigt mycket plotter på väggarna, ingenting var uttänkt och det slutade med en massa fula hål i väggarna.
Nu i vår nya lägenhet är vi så försiktiga som möjligt med att sätta upp saker och vi är riktigt trötta på tavelhyllor. Vi har det modernt men det är alldeles för svart/vitt.
Wiola, 2011-06-03
Trevlig lägenhet, lite tom får jag hålla med om... Lite förslag: Tnna vita längder i fönstren i sovrum och vardagsrummet. Såg en sekretät "Jonas" på ikea som jag tror skulle funka vit i ert sovrum. Satsa på någon stor canvastavla över sängen och över soffan, ikea och chilli brukar ha snygga och ganska prisvärda. Ett olivträd bredvid tvbänken i snygg zinkkruka blir ombonat. Lilla kökshörnan skulle nog bli snygg med en hylla med krokar under-då kan saker hängas och läggas och pyntas med efter säsong och smak. Stora maffiga lyktor funkar alltid. Jättesnygg soffa, gillar den skarpt! Lycka till /Wiola
MrsSunshine, 2011-06-04
Fint! Var har du köpt den snygga soffan?
JoZ, 2011-06-05
Tack! Soffan är köpt på R&S möbler. Dom finns på blocket:)
Fridolin, 2011-06-16
Fin lägenhet. Bor själv i en lägenhet som är lite som en schweizerost så jag förstår problemet. Vill ni hålla stilen svartvit? Om inte så tycker jag att kala väggar kan funka, t.o.m. vara väldigt snyggt om man adderar lite färg. Färggranna och mönstrade textiler är mitt tips. Hitta ett snyggt mönstrat överkast till sängen, matcha gardinen färgmässigt. Är ni lagda åt det mer minimalistiska hållet (vilket det ser ut som) kan ni alltid mixa grafiska mönster i svart och vitt istället. Blanda gröna växter och prydnadsföremål på stegen. Vita vaser i olika former och storlekar eller fina ljuslyktor i grupp tror jag kan passa. Ni kanske skulle ha plats för en arbetsplats i sovrummet i så fall känns det som att en anslagstavla skulle passa ovanför. Där behöver man ju inte bara sätta kom-ihåg- lappar utan man kan ju sätta upp vilka bilder som helst och flytta om och byta ut när man känner för det.
Över hurtsen i köket skulle jag sätta en hylla istället för konst, mer praktiskt och snyggt också! Känns som en naturlig plats att ha alla kryddor på, eller burkar med köksgeråd, eller snyggaste kokboken. Jag är ju mycket för färg så en gardin i rolig färg vore fräscht här liksom en färgklick till blomma på bordet. Då tror jag inte det behövs en massa väggdekorationer.
I en hall kan det vara skönt med tomma väggar. Det vita gör att den känns större. Lägg en snygg matta på golvet istället och kanske hänga en fin ljusslinga runt spegeln?
I vardagsrummet däremot tycker jag att ni kan hänga något snyggt på väggarna. Antingen en grupp med tavlor eller något större. Testa hur ni ska hänga dem genom att lägga ut dem på golvet först. Vill ni inte spika så mycket kan man ju sätta upp en tavellist eller en stor skiva som ni målar vit och som ni kan spika i och flytta runt tavlorna på hej vilt.