Ska till och måla om rummet då vi tröttnat på dom förra hyresgästernas tapeter som deras barn har ritat på och är fulla med hål.
Samtidigt ska vi köpa en ny säng som är mörkgrå så den stora eksängen ska väck.
Är väldigt osäker på vilken färg vi ska ha för att det ska bli rätt med möblernas färgerna.
Är inne på en fondvägg, frågan är vilken färg den ska vara i?
nina77, 2011-06-01
Vad gillar du för färger...vill du ha ljust eller mörkt?
Jag tycker lila är en häftig färg,,,väldigt stark färg men ändå varm och fräsch- går jätte bra att matcha med turkost/limegrön... men väldigt vågat:)
hur vill du ha ditt rum...man kan blanda hur som helst..3 vita väggar en svart, tapetfondvägg neutral eller sprakande....med 3 målade väggar
har sett massa fina sovrum här på sr så sök på sovrum så kommer du att få se en hel uppsjö på olika stilar.
Vet inte hur jag ska tipsa dig...svårt när man inte känner dig eller vet vilken stil/färg du gillar
Va kanske inte till någon vidare hjälp men men, bollar gärna med dig
Lycka till
Jessica83, 2011-06-02
Hej! Det kan vara lite knepigt när det är en mörkgråsäng som ska passa med en färg. Men jag skulle nog antingen köra på en ljusgrå fondvägg så att det blir skillnad mellan sängen och väggen, men vill ni ha något vågat så håller jag med föregående.. lila och ljusbeiga väggar runt om, vi har lila lite överallt i vårat hus... gillar färgen och tror att allt fler målar i den färgen.. Lycka till
Pucke, 2011-06-02
Tror med att det blir knepigt.
Känns som den lättaste vägen är att ev. måla ekmöblerna vita istället och skaffa nya gardiner.
Pucke, 2011-06-02
Jag gillar just färgklickar i ett rum. T ex i vardagsrummet har vi ekmöbler och vita väggar. Lagt några klickar så som turkos filt och krukor t ex.