Har ett mindre vardagsrum och är riktigt dålig på det här med inredning fastän jag tycker det är jättekul.
Har ett barbord stående som matbord i vardagsrummet som synes, med en tavellist på väggen, som jag tidigare haft 3 tavlor på. Vill ha något roligare, göra det lite "bar-aktigt" på något vis, i och med att det är ett barbord, men är rätt så idélös nu. Behöver hjälp!
Aupendi, 2011-05-13
På den väggen där du har en tavellist skulle jag kunna tänka mig ett hängande vitrinskåp i svart :)
shinelle, 2011-05-13
tycker du ska skippa det där med att få det "bar-aktigt". känns lite 80-tal, men smaken e ju som baken :-) sätt upp en häftig stor målning eller ställ ett eller två smalare högskåpvid väggen där du kan förvara flaskor och glas i. Det tror jag hade kunnat bli snyggt!
Nattviolen, 2011-05-15
Håller med om det här med "bar" att det känns 80-tal...men man kan ju göra det i lite mordernare tappning ;)
Jag skulle ha satt upp en cd-hylla från IKEA, Bestå i högblankt svart, (Tror det är den TV-bänken du har?)
Där i kan du ha glas och lite annat som kan vara bra att ha vid bordet. Under hyllan kan du t.ex fästa en skena att hänga vinglas i, säljs inte längre på IKEA men den finns på smartasaker.se tror jag. På hyllan färg-glada burkar och kryddor och kanske en shaker och karaff med whiskey ;)
Jag skulle också satt någon typ av belysning över bordet, antingen två mindre likadana svarta taklampor eller en större rund svart lampa. Rusta har en hel del prisvärda snygga lampor som man kan byta ut när man tröttnar på dom!
sessis, 2011-05-16
Mja. Är 90-talist så missade visst 80-talet ;-)
Skämt åsido. Hade tänkt mig något med lite modernare stuk. Mest för att ha någonstans att förvara allt i "bar-väg", flaskor och glas och sådant då det inte riktigt finns bra plats för det i köket.
Målning har jag kikat på, men inte hittat något som känns helt 100. Någon form av förvaring får det nog bli =)
Tack för ditt tips!
sessis, 2011-05-16
Tack!
Tycker den är ruggigt vacker när kvällssolen lyser in ;-)
sessis, 2011-05-16
Tack för tipset :)
Ja någon form av förvaring får det nog bli =)
sessis, 2011-05-16
Tack för tipset! Suger åt mig som en svamp här =)
Ja jag hade tänkt mig något lite modernare. Vill ha någon form avv snygg förvaring för just flaskor och glas och sådant som jag inte riktigt har plats för någon annanstans. Japp det är bestå som tv-n står på!