Måste du dela upp det i två färger? Dina barn kanske gillar andra färger än blått och rosa. Jag vet inte om jag tycker att man skall sträva efter att ett barnrum skall matcha. Möblemang kan målas i olika färger som dom eller du tycker om. Som iceflower nämner så är loftsängar alltid en bra lösning när flera små skall samsas på en liten yta.
De är inte så gamla eller nya,vi har haft de i nu snart 2 månader. Men vi tänkte om vitt skulle passa mer så skulle vi kunna köpa nya möbler som är vita :)
Gud va du tänker bra! Men problemet är just att jag inte vill att de ska sova högt(Killen rör sig som en galning och jag är rädd att han ramlar)jag e nog lite rädd! Tjejen tycker om o ha en loftsäng, hon tycker att det är kul o sova högt men då blir det ju konstigt i rummet...
Jag inspirerades av någon här på SR om det där med skrivbordet(Alltså ha en stol på ena sidan och en annan på den andra) och jag tyckte om det för då har jag barnen samlade tillsammans, jag menar tex om tjejen göra sina läxor medans jag hjälper till så har jag ett öga på killen medans han kanske ritar eller hittar på något!
Att bygga en vägg imellan var ingen dålig idé, men jag tror nog att rummet kommer kännas lite låst/stängd på nåt sätt om du förstår vad jag menar?
Dina tips ska jag kolla igenom flera gånger, jag ska verkligen ta hjälp av de!
Tack så mycket!
/Ella
Att dela upp det i två färger var ett tips från Alraali, den var nog bra för då har båda något personligt! Men det är ju inte säkert att jag delar upp rummet sådär. Barnen älskar rosa och blå och det var deras val, annars skulle jag kunna välja andra färger :) Jag vill inte att rummet ska vara i nån stark färg eller så,jag vill ha det lugnt och matchande där båda barnen kan ha det trevligt och mysigt<3
Tack för tipsen!
/Ella
det blir nog hur bra som helst hur ni än gör. Skulle ni sätta upp vägg mellan som jag tipsa om, så kan ni ju alltid ha en vanlig säng till lillgrabben, tills han är lite äldre o kan sova i en loftsäng :) Ska bli kul o se lite bilder sen på slutresultat :)
Ska göra ett album med före/efter bilder när jag blir klar med allt jobb! Det kan ta lite tid men vi måste hitta passande saker till rummet osv....
En vanlig säng går säkert jätte bra :)
Tack igen för dina tips!!!!!!! :D
/Ella
/
Jag hade skaffat en loftsäng till det äldsta barnet och sen haft det yngre barnets säng under, fast i vinkel så att den har långsidan mot dörrväggen. Då blir ytan bättre disponerad samt att den yngsta får en liten vrå under som kan målas/tapetseras eller inredas på annat vis med det barnets önskefärger. Och så håller jag med övriga, låt barnen välja färg själva : )
Jag tänker fortfarande på det som har med loftsäng o göra men din idé va också bra! Det är självklart att jag lät barnen välja färg, för att det är dom som ska sova och trivas där och deras val var ju rosaaa o blåååå :D
Tack ändå för tipset!
/Ella
Sida 2 av 4:
iceflower, 2011-05-07
Så blir det typ som en egen hörna med ändå tillsammans...hoppas du förstod vad jag mena?!
joma, 2011-05-07
Måste du dela upp det i två färger? Dina barn kanske gillar andra färger än blått och rosa. Jag vet inte om jag tycker att man skall sträva efter att ett barnrum skall matcha. Möblemang kan målas i olika färger som dom eller du tycker om.
Som iceflower nämner så är loftsängar alltid en bra lösning när flera små skall samsas på en liten yta.
Ella4Life, 2011-05-07
De är inte så gamla eller nya,vi har haft de i nu snart 2 månader. Men vi tänkte om vitt skulle passa mer så skulle vi kunna köpa nya möbler som är vita :)
Ella4Life, 2011-05-07
Gud va du tänker bra! Men problemet är just att jag inte vill att de ska sova högt(Killen rör sig som en galning och jag är rädd att han ramlar)jag e nog lite rädd! Tjejen tycker om o ha en loftsäng, hon tycker att det är kul o sova högt men då blir det ju konstigt i rummet...
Jag inspirerades av någon här på SR om det där med skrivbordet(Alltså ha en stol på ena sidan och en annan på den andra) och jag tyckte om det för då har jag barnen samlade tillsammans, jag menar tex om tjejen göra sina läxor medans jag hjälper till så har jag ett öga på killen medans han kanske ritar eller hittar på något!
Att bygga en vägg imellan var ingen dålig idé, men jag tror nog att rummet kommer kännas lite låst/stängd på nåt sätt om du förstår vad jag menar?
Dina tips ska jag kolla igenom flera gånger, jag ska verkligen ta hjälp av de!
Tack så mycket!
/Ella
Ella4Life, 2011-05-07
Att dela upp det i två färger var ett tips från Alraali, den var nog bra för då har båda något personligt! Men det är ju inte säkert att jag delar upp rummet sådär. Barnen älskar rosa och blå och det var deras val, annars skulle jag kunna välja andra färger :) Jag vill inte att rummet ska vara i nån stark färg eller så,jag vill ha det lugnt och matchande där båda barnen kan ha det trevligt och mysigt<3
Tack för tipsen!
/Ella
iceflower, 2011-05-07
det blir nog hur bra som helst hur ni än gör. Skulle ni sätta upp vägg mellan som jag tipsa om, så kan ni ju alltid ha en vanlig säng till lillgrabben, tills han är lite äldre o kan sova i en loftsäng :)
Ska bli kul o se lite bilder sen på slutresultat :)
iceflower, 2011-05-07
bygger man loftsäng kan man ju bygga så du sätter något bra skydd i trä så ramlar han inte ner
Ella4Life, 2011-05-07
Ska göra ett album med före/efter bilder när jag blir klar med allt jobb! Det kan ta lite tid men vi måste hitta passande saker till rummet osv....
En vanlig säng går säkert jätte bra :)
Tack igen för dina tips!!!!!!! :D
/Ella
/
MamsellZ, 2011-05-07
Jag hade skaffat en loftsäng till det äldsta barnet och sen haft det yngre barnets säng under, fast i vinkel så att den har långsidan mot dörrväggen. Då blir ytan bättre disponerad samt att den yngsta får en liten vrå under som kan målas/tapetseras eller inredas på annat vis med det barnets önskefärger. Och så håller jag med övriga, låt barnen välja färg själva : )
Ella4Life, 2011-05-07
Jag tänker fortfarande på det som har med loftsäng o göra men din idé va också bra! Det är självklart att jag lät barnen välja färg, för att det är dom som ska sova och trivas där och deras val var ju rosaaa o blåååå :D
Tack ändå för tipset!
/Ella