Hej, Vi har idag ett bord som vi verkligen gillar (50-60-tal?) men våra tvillingar på 1 1/2 börjar förstöra bordskivan och vi letar nu efter ett vitt matbord med tålig bordsskiva och har fått tips på att det ska vara ett i högtryckslaminat. Har tyvärr inte just nu riktigt råd med ett Bruno Mathsson bord... och många billigare bord i denna storlek är i lackad mdf och det vill vi inte ha.
Någon som vet vart man kan få tag på ett matbord med bordsskiva i högtryckslaminat med måtten ca 130 x 80 cm, önskar även att bordet har en iläggsskiva.
najaden, 2011-05-01
Jag tycker att ert nuvarande bord är både snyggt och praktiskt. Om ni vill ha kvar det så skulle ni kunna köpa 2 st skrivbordsunderlägg från IKEA och ha på barnens platser. Jag vet att jag sett det i ett album här tidigare och tyckte att det var en smart lösning. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90166034
Marme, 2011-05-04
Håller med föregående talare - vilket snyggt bord! Skrivbordsunderlägg funkar ju och om det är repor snarare än slag du vill skydda mot så finns det genomskinlig vaxduk. Alternativt skaffar ni en glasskiva av härdat glas, se bara till att ha några "gummipluttar" på den så att den inte kan glida av bordet.