*OBS!*
Bilderna är inte mitt vardagsrum utan bara bild på dekorstenen.
Jag har ett vardagsrum där på den mindre väggen har jag lagt upp vita dekorsten som ni ser på bilden.
Och så har jag vita tapeter.. Men tyvärr så lägger man inte märke till dekorstenen eftersom de är vitt. Vitt vägg där och vita tapeter.
Det kommer inte gå att använda dom igen om man tar bort dom + att dom går sönder. De är gjorda av gips. Och att byta ut dom mot några andra i annan färg blir de bara som att kasta pengar i sjön.
Men jag har funderat på byta ut tapeter istället.
Så jag behöver hjälp med hitta tapeter som passar till stenarna. Det ska helst vara något enkelt. Men som sagt, min uppgift är att alla ögon ska va på dekorsten så fort man stiger in i vardagsrummet.
2. Om nu någon kan bra om dekorsten så undrar jag vad för fog jag ska ha emellan stenarna. Det har tyvärr blivit lite mellanrum visa stenar, så jag måste fylla i det med nån slags fog. Någon som vet?
Tacksam för hjälp!
kalixgrodan, 2011-04-24
Enkla tips: Spika upp 3-4 st lodräta målade ribbor på reglar från väggen på sidorna om väggen, så kommer man att se väggen i en annan dager, jag skulle välja en röd, grön eller turkos färg.
Vårt hus förra ägare hade satt upp vita valv i vardagsrummet.Med en vit öppen spis och vita väggar blev resultatet att varken valvet eller den öppna spisen syntes, men efter en djupröd tapet som fondvägg så blev det hela mera inramat och mindre tråkigt.
Norrsken, 2011-04-26
Jag skulle ha tapetserat väggarna i någon grå nyans. Vitt och grått passar superbra ihop.. :-) Lycka till
kodak, 2011-09-23
går det inte att måla dekorstenen? hör efter..
Dbb, 2011-09-24
Tror inte det kommer se lika snyggt ut som vanligt. Sen om det finns färg för just gips, det vet jag inte..