Har riktigt svårt att bestämma mig för var jag ska placera toaletten och tvättmaskinen. Kan ni hjälpa mig med det??
Tvättmaskinen är ca 50cm djup och 60cm bred. Vad tror ni är version 1 bättre eller v2 där toaletten och tvättmaskinen har bytt plats.
ett tillägg till bilderna är att de kommer hänga en stor vatten beredare vid torken i hörnet, samt badkaret kommer kaklas in.
Kanske ngt mer jag borde tänka om?
nina77, 2011-03-29
Bild 6....om det va till någon hjälp:)
najaden, 2011-03-29
Jag tycker att alternativ 1 är bäst, men jag skulle vrida tvättmaskinen 90 grader så är det lättare att lasta i och ur maskinen. Du kan också sätta en torktumlare ovanpå om du skulle vilja. Eftersom varmvattenberedaren komer att vara i samma hörn som torken tror jag att det blir för "kompakt" om du har tvättmaskinen där också..
Kotilo, 2011-03-29
Så här spontant kändes det att det bli kanske rörigt med dem vita maskinerna mot det mörka kaklet. Det skulle kunna vara snyggt och stilrent att bygga in tvättmaskinen och varmvattenberedaren bredvid dörren. I det "garderobet" skulle säkert rymmas lite förvaring också. Kanske samma material som du har tänkt för hyllorna. Handdukstorken skulle kunna vara placerat ovanpå badkaret.
d.m, 2011-03-30
Ja känns tråkigt med de vita maskinerna men kanske går att spraya de i grått. Dock känns det som om det blir mindre luftigt med skåpet där?
Kotilo, 2011-03-30
För användbarhetehns skull skulle jag nog vrida tvättmaskinen 90 grader oavsett på vilken sida du ska ha den.
Smaken är som baken, jag skulle föredra garderobslösningen för städbarhetens skull. Det blir en del damm med tvätten och små vinklar och vråar att dammtorka bakom maskinerna. Om man tänker bara färgen, så det finns nog åtminstone svarta maskiner att få tag i på marknaden.
Det är inte lätt. Lycka till!
Hultberg, 2011-03-30
Ett viktigt tips, oavsett, är åt vilket håll luckan öppnas på tvättmaskinen!
Lätt hänt att det blir heeelt fel så man måste krypa och trängas...
Jag gillar bäst bild 13.
Lycka till!