Hej!
Vi har ett barnrum som vi ska fixa till, vi har precis flyttat hit så det ska fixas så snart som möjligt.
Rummet är 4 kantigt som jag försökt rita upp i paint med ett ganska stort fönster och en inbyggd garderob.
Jag är sugen på att köra olika tapeter/färger men vet inte hur jag ska få det sådär snyggt, vad ska jag tänka på??
Vi funderar på att ha Saga tapeten med träden som går i grönt..
Vet heller inte hur jag ska möblera för att få så mycket lekyta som möjligt. Det är en Vikare säng och en spjälsäng som ska dela på rummet.... Dom har ett bord med två små stolar och en expedit med 4 fack.
Kom med tips och råd hur jag kan få det tufft och stilrent!!
Snygga tapeter att blanda?
Sessilou, 2011-02-08
Lite svårt med mått o så när man inte sett i verkligheten, men lite tips från mig är att placera spjälsängen mot rummets ena kortsida så att sängens fotända pekar mot dörröppningen. Den andra stora sängen längst med rummets långsida och alltså huvudgaveln mot hörnet vid fönstret. Får expedithyllan plats mellan sängarna tror du? Är det en sån expedit som e fyrkantig eller är det den som många har som tv-bänk? Om det är den långsmala kan den "dela" av rummet om du placerar den rakt ut från väggen mellan sängarna.
Saga tapeten är underbar! Skulle dock bara ha den som en fondvägg, kanske långsidan i rummet. De övriga väggarna skulle jag antingen behålla vita eller matcha med nån grön färg som du plockar upp från tapeten.
Det lilla bordet med 2 stolar kanske passar under/framför fönstret?
Hoppas du fick ut nåt av mitt förvirrade svar!!