Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Studentlägenhet 33.6kvm

paintner

paintner SE

Publicerat för mer än 11 år sen
Följ

Söker lite tips/inspirationför att fixa till den så jag känner mig hemma i den. Flyttar från en tvåa på 64kvm till denna 1a på ~34kvm så det blir lite val av vad man ska ha och inte ha kvar.

Har vissa tankar reda på vad jag vill göra men söker lite tips/inspiration.

Ska försöka ta bilder under veckan som kommer då jag får tillgång till att mäta lite i lägenheten. (v. 4 2011)

Tips, förslag, råd och synpunkter mottages.

Söker mer konkreta tips på bra ställen jag kan få fatt på följande;

Väggtext/väggbild (även egendesignad).
Bokstäver och ord man kan ha på hyllor.
Metallskyltar av gammalt stuk man kan designa texten på själv.

Inget är hugget i sten men skulle vara kul att kika och se vad som passar in.

planlösning
planlösning
paintner

paintner, 2011-01-24

Jo jag har ju insett att jag inte har lika mycket plats som tidigare. Därav tanken på 'sockeln' och då jag sett lite tips på denna sida om det så känns det som en OK lösning.

Angående övrig 'setup' så har du nog rätt, tyvärr =)
De enda riktigt effektiva lösningarna är just att ha det som du säger, alt byta plats på soffa och TV. Men då hindrar mn genomgången ut i köket lite och jag gillar inte att ha TV/Dator nära sängen/huvudet då de drar till sig damm.

Matbord kommer jag inte ha något då bänken ute i köket får aggera matplats, tillsammans med skrivbordet. Mitt soffbord är så lågt så det duger inte att äta vid om man inte sitter på golvet.

iceflower

iceflower, 2011-01-24

hej
kan nog bli hur bra som helst. Jag tänkte på att du kunde ha loftsäng, kanske lite ute men har du loftsäng så kan du förvara skrivbord/data och allt möjligt som pärmar och viktiga papper och annat smått där under, sen sätter du något riktigt fint tyg/gardin/öljettgardin (gärna samma färg som väggen) i nån skena som du bara drar för när du inte sitter där eller har gäster. Då kanske du kan få plats med ett matbord, om du vill de eller så har du någon fin bokhylla med dörrar som gömmer alla filmer och andra saker som du inte vill ha framme hela tiden, dem saker du gillar enromt mycket och alltid vill se har du på några fina hyllplan på väggen bakom soffan. Hur e bänken i köket, e den lätt att ta bort? för där har du kanske plats att sätta barbord med barstolar, sånt bord ta mindre plats, så ställer du det från väggen och ut. Mvh marika

paintner

paintner, 2011-01-24

Hejsan.

Tackar för förslagen. Ska se över det där med bordet i köket. Har bara fått se lägenheten som hastigast för att kolla hur fräsh den var. Risken är att den sitter fast rätt bra då det är en köksbänk för normalanvändning. Och det kan även finnas skåp under. Men det är en tanke. Tackar för idén =)

Ska dit imorgon (den 25e) och ta lite mått och bättre kort.

En loftsäng blir det nog inte tal om, tyvärr, även om förslaget är otroligt bra och jag kanske borde göra så =)

Men jag känner nog att en 'riktig' säng är att föredra. Kanske dock får omvärdera det efter jag mätt imorgon. Vet ännu inte riktigt möjligheterna att borra upp den i väggarna alt. staga upp den. Också något som måste ses över.

Mycket trampande innan man får möjlighet att se vad som funkar.

Mette.

Mette., 2011-01-25

Wall stickers skulle jag kika på etsy.com efter :-)

Starfish

Starfish, 2011-02-02

om du behöver mycket förvaring så glöm inte att tänka typ hela väggarna upp till taket ev ovanför skrivbnordet/soffan eller därnånstans. o så snygga förvaringsprylar så brukar det bli fint =)

paintner

paintner, 2011-02-05

Jo jag har planer på att använda myckeet hyllor, i den mån det går att borra. Om jag minns rätt så är det i princip så att varje vägg är betongvägg =)

Det är väl iofs en fördel med mängden man kan lassa på en hylla. Men svårt att borra i.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons