Vi flyttade in i vårt hus i mitten på december och nu är det dags att ta tag i renoveringen. Hallen får bli det första vi tar oss an.
Tanken är att vi ska behålla golvet som är original från -68 då huset byggdes, det är ett klinkermosaikgolv som vi tycker är rätt så häftigt. Däremot behöver vi hjälp med hur vi renoverar resten av hallen med utgång från golvet.
Vi har tänkt att måla bröstpanelen och trappan vit, däremot är vi väldigt osäkra på vilken tapet vi ska ha. Först var vi inne på en vit/grå randig tapet men det är inte lätt att hitta rätt nyans.
Nu går tankarna till en vit tapet med mönster i, men det kanske blir för vitt. Det är här ni kommer in, kom gärna med förslag hur galna de än är.
Vi ska även försöka oss på att få in ledbelysning i trappen på något sätt, antingen bakom ledstången eller på sidan av trappstegen.
Sockertoppen, 2011-01-16
Tycker det låter bra med vit trapp osv, men randigt mot det rutiga (och verkligen jättesnygga!)golvet? Tror tapeten tar för mycket uppmärksamhet då. Meningen är väl att golvet ska få komma till sin rätt? Kanske en tapet med vit bakgrund och nåt väldigt försiktigt mönster i silver och den gröna nyansen, eller också bara rolla väggarna i grönt, men flera nyanser ljusare än den gröna i klinkersen.
Trendstyling, 2011-01-16
Håller med Sockertoppen :O)
wobert, 2011-01-16
Det har du ju helt rätt i att man inte ska blanda randigt och rutigt. Att jag inte tänkte på det ;).
Gröna väggar får jag aldrig igenom med tjejen så det kan vi nog glömma men en vit tapet låter helrätt. Då gäller det att hitta en med både silver o lite grönt i. Bara silver är ju inga problem.
Tack för hjälpen.
Linska, 2011-01-16
Vilket fantastiskt golv!
Mitt förslag är att ni tar bort panelen, då den inte alls passar med golvet eller stilen på huset. Ledstången är en annan sak jag personligen skulle byta ut.
wobert, 2011-01-17
Det finns tankar på det också faktiskt, kanske är lika bra. Skönt att få bort o börja om från början. Och sen fixa en rund ledstång t.ex.