Min etta på 36 kvm med kök har en planlösning som inte är av denna världen. "rummet" är 3,45x4,60 m. Resten av lägenheten är en stor hall med dörrar och öppningar överallt, vilket gör den äckligt svårmöblerad. Finns även ett klaustrofobiskt badrum och ett väldigt långsmalt kök. Det som är bra är att jag inte behöver sätta in några garderober, eftersom de redan finns inbyggda i hallen.
De möbler jag har som ska in i rummet är: Sång (105) liten tresitssoffa, Skrivbord (75x150), ovalt soffbord (120x65), lådhurts som agerar sängbord,
Det jag vill få in: en 5x5 och en 2x4 Expedit. Har massor av böcker, kurslitteratur och allmänt jox som ska förvaras.
Det jag vill uppnå: Avskild arbetsplats (så att jag inte blir distraherad, Plats till TV (står på ett stringbord). Skulle inte klaga om jag fick en avskild sovplats, men det är inte så himla nödvändigt.
Emeliie, 2011-01-10
Om du ställer skrivbordet i hörnan på andra sidan. Alltså vänder de om. Folk ska väll inte springa bakom dig in och ur rummet när du sitter vid skrivbordet? (om du nu är i vägen lite för ingången, står inte mått på väggarna) Då kan du ha sängen där skrivbordet stod innan på samma håll som på bild 2. Bokhyllorna likdadant fast lite närmare så skrivbord och säng får plats. Sen kanske byta plats på soffan och tv:n?
Sarwe, 2011-01-10
Jag har funderat på om det skulle vara ett bra alternativ, men kommit fram till att det bara är att spegelvända de problem som redan finns i rummet. (bild 1 är inte så som jag har det nu...). En av de saker jag vill komma bort från är att skrivbordet står vid sängen eftersom min pojkvän (som oftast bor hos mig...) gärna sover länge på morgonen, och jag är morgonpigg. Så som det är nu kan jag inte plugga när han sover eftersom lampan stör honom, och tvärtom.
Så som det är nu står sängen där soffan står på bilden och skrivbordet där TV'n står (typ). Inget bra alls!
Sarwe, 2011-01-10
Men tack för förslaget!
Emiliaw, 2011-02-11
Hej jag skulle bytt plats på säng och skrivbord bild nr1 om det går och isf he soffan där sängen står, och skrivbordet där soffan står.och vridit lite hit o dit för att justera..
LYCKA TILL!!