Jag har nu bott i min lägenhet i tre månader och känner att jag börjar komma iordning. Känner mig dock inte nöjd med matrummet och skulle gärna vilja ha lite tips på vad som skulle vara snyggt att hitta på. Älskar mixen av min rosa lampa från kartell och den gamla klockan, så blandningen vill jag gärna behålla...
Inredningskaos, 2011-01-04
Jag hade satt en fin matta under matbordet för att få mer ombonad känsla i rummet. Väggen som har tavelhyllan hade jag antingen målat i en annan färg eller fyllt den med stora tavlor eller speglar (eller båda..).
Fin lägenhet du har :)
/iris
iceflower, 2011-01-05
hejsan!
Alltid lika kul att inreda och få lite nytt. Kan bli hur bra som helst :).
Något som hade varit fint hade varit att "knyta" ihop köket med matrummet, så det blir ett följe.
I matrummet kunde du haft nån köksö/arbetsbänk, finns en på ikea som heter groland, visserligen lite dyr, men nåt liknande som den, ställa den i matrummet, där du har lite bestick, korgar brickor och massa annat fint och användbart på. Måla nån fondvägg ger et annat intryck. Kanske ha två/tre riktigt stora tavlor med kniv, gaffel och sked på som hänger på rad. Ha fler tavellister till kokböcker, den väggen du har spegeln på kunde du satt tavellister halva väggen och fylla med kokböcker och nån fin ljuskopp som lyser upp. Nån fin och stor blomma i nåt hörn och eller nån lampa/lampor på golvet. Finns så mycket du kan göra och kan bli hur fint som helst :)
lycka till mvh marika
iceflower, 2011-01-05
dem där kniv och gaffel och sked tavlorna jag snacka om, gå in och titta på mitt album som heter diverse bilder, där lägger jag upp lite bilder jag hittar på nätet som e fina. Dem tavlorna som hänger på vänster sida på fotot, såna menade jag :) hade vatt fräsigt på din vägg :)
Chieko, 2011-01-05
Fler hyllor på väggen med bara en hylla, där kan du kanske ställa kryddväxter att ha till maten och annat skoj
Lillafia, 2011-01-06
Ja eventuellt skulle man kunna sätta en hylla lite snett under.... Tack för tipset! :)
Lillafia, 2011-01-06
Bra idè att knyta ihop köket med matrummet! Har redan börjar leta efter en arbetsbänk ;) ev kunden man hänga spegeln på längden, på väggen där jag har tavellisten och sedan som du skriver hänga tavellister med kokböcker och ljuskoppar på väggen som jag idag har spegeln på... Tack snälla för alla dina ideèr! :)
Lillafia, 2011-01-06
Tack så mycket :)
Tavlor och speglar låter läckert! Tack för dina tips!