Jag och min sambo träffades för ett antal år sedan på vår studentbal efter studenten. När han kom och hämtade mig fick jag en handledsblomma som matchade min klänning och han hade en likadan blomma på sin kostym. Vi har nu sparat dessa blommor under åren som ett roligt minne. Nu skulle jag vilja göra något roligt med dem istället för att bara ha de liggandes som några tråkiga torkade blommor. Har ni några förslag??
Frot, 2010-12-13
Kanske lägga dom i en fin glasburk, så kan man fortsätta se dem men de blir inte en dammfälla... Jag har samma fundering fast kring min brudbukett, Jag skulle vilja få tag på en fin glaskupa som jag kanske skulle kunna använda.
lantislygdman, 2010-12-13
Rama in dom i var sin tavla......Men, det gäller att va så pass händig att man kan bygga ut talvan baktill (hoppas du förstår hur jag menar...). Det kanske finns färdiga "saktavlor" att köpa också, jag vet inte. Måla ramen och "utbyggnaden" i er favoritfärg. Köp fint vitt sammetstyg som "fluffas" ihop inne i utbyggnaden. Sätt rosen i mitten, på med glaset och sätt upp tavlorna på väggen.....KLART! Gör ni så här kan ni få till vilken stil som helst, romantisk, modern, retro eller vad ni nu gillar...... Beror ju helt på vilken slags ram, tyg och färg ni väljer. Lycka till!
Soffetott, 2010-12-13
Ja det var ju en bra idé, tack snälla! Man skulle ju även kunna sätta någon bild från balen ihop med det på något sätt. Ja jag får fundera vidare på färger m.m. Tack!
Soffetott, 2010-12-13
Även detta en bra idé. Har sett att de säljer många fina varianter av kupor. Tack för idén!
MamsellZ, 2010-12-14
Det finns ramar som har ett 'bulligt' glas. Är blommorna inte så stora kanske Ikeas djupa ram kan räcka? Vet dock inte om de finns kvar på Ikea.. Tar du en större kan du ha passpartou (stavning??) som är bredare nertill där blommorna kan ligga och en bild på er på balen eller en annan fin bild upptill.
ikisen, 2011-01-02
Jag byggde en liten "låda" där jag gjorde en skåra i toppen och förde ner en liten glasskiva, en "titt in låda" till min brudkrona. Kanske skulle du kunna göra det samma??